8 Mai 2018

Vanzarile retail ale grupului MOL in Romania, in primul trimestru



Vanzarile retail ale grupului MOL in Romania au fost stabile in volume de benzina in primul trimestru, in timp ce volumele de motorina au crescut cu 2,5% comparativ cu perioada similara a anului trecut.

Segmentul Serviciilor pentru Clienti (Retail si alte solutii de mobilitate) a raportat din nou cel mai bun rezultat trimestrial din istorie, valoarea EBITDA ajungand la 81 mil. USD, o crestere de 48% fata de anul trecut datorita puternicei contributii a produselor fuel si non-fuel. Consumul de carburanti auto a crescut cu aproximativ 3% fata de anul trecut in regiunea Europei Centrale si de Est, creand un mediu propice.

Grupul MOL a anuntat rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2018. In primul trimestru rezultatele operationale CCS EBITDA ale Grupului MOL au crescut cu 2%, ajungand la 625 mil. USD, Grupul fiind aproape de a atinge tinta anuala EBITDA de 2,2 miliarde USD.

Rezultatul EBITDA al segmentului Upstream (Explorare si Productie) a crescut fata de anul trecut cu 31%, ajungand la 287 mil. USD datorita pretului mai ridicat la petrol, a productiei mai mari si a costurilor mai scazute. Productia zilnica a fost in medie de 110.000 barili echivalent petrol in conditiile in care s-a inceput exploatarea perimetrului Catcher, iar productia celorlalte zone de productie din Marea Britanie s-a stabilizat.

Rezultatul operational CCS EBITDA al segmentului Downstream (Rafinare si Petrochimie) a scazut cu 33% la 218 mil. USD de la nivelul record de anul trecut, pe masura ce marjele pe segmentul de rafinare si al produselor petrochimice s-au micsorat datorita cresterii pretului petrolului si a lucrarilor de intretinere la rafinarii.

Segmentul Gas Midstream (transport de gaze naturale) a ajuns la un rezultat EBITDA de 85 mil. USD in primul trimestru, in crestere cu 21% fata de anul trecut datorita volumelor tranzitate mai mari si a costurilor mai mici.



Citeste si