Istoricul masinilor din Olanda este disponibil in Romania si poate fi verificat pe platforma InspectorAuto.ro, care a lansat recent un raport dedicat pentru masinile olandeze.

Masinile second-hand din Olanda vin in principal de la licitatii auto si sunt cumparate la preturi destul de bune de revanzatori, de aceea si apetitul mare pentru ele. Din punct de vedere al rulajului, masinile aduse din Olanda au rulajul ceva mai mic decat cele din Germania, principalul motiv fiind teritoriul mult mai redus al tarii.

Cu ajutorul rapoartelor de pe InspectorAuto.ro se pot verifica informatii foarte utile pentru cumparatori precum: istoricul de kilometri, daca masina a fost taxi, daca a fost folosita de o firma de inchirieri auto, daca a fost dauna totala si cumparata dintr-un parc de dezmembrari, daca masina a trecut ultima inspectie tehnica in Olanda, destinatia data de producator (autoturism sau utilitara), numarul de omologare, codul motorului, etc.

Ce masini aduc samsarii din Olanda

Modelele premium cel mai des intermediate de pe piata auto olandeza sunt Audi A4, Audi A5, BMW Seria 3, BMW Seria 5, mai rar fiind aduse Mercedes-Benz, Jaguar, Land Rover sau Volvo. Masinile respective provin in general din incetari de leasing-uri operationale, nu de putine ori masini ale angajatilor diverselor companii multinationale.

In segmentul de masini non-premium, samsarii aduc mai mult masini care au facut parte dintr-o flota, modele cum ar fi VW Golf, VW Passat, Ford Focus, Opel Astra, Renault Megane, Opel Insignia.

"Masinile non-premium aduse de romani din Olanda pot veni in pachete de multe exemplare, cu dotari similare. In ceea ce priveste starea lor tehnica, situatiile sunt foarte variate. Spre exemplu, dintre sapte unitati Opel Astra similare ca dotari, an fabricatie si rulaj, niciuna nu are aceeasi stare tehnica si estetica pentru ca intretinerea lor nu este facuta la fel de atent precum la cele premium. De aceea conteaza foarte mult daca soferul care a condus-o a avut grija de ea sau nu. Aceste masini ajung de regula la parcuri auto din Romania, de multe ori cu kilometrajul dat inapoi si la preturi foarte atractive", considera Mihai Cune, fondator InspectorAuto.ro.

Cum ar fi caracterizata piata de masini din Olanda

"Masinile premium prezinta in marea lor majoritate un rulaj mediu de circa 45.000 km/an, insa uzura acestora este nesemnificativa daca ne raportam la rulaj. Spre exemplu, un Audi A5 din 2014 are in jur de 177.000 km dupa 4 ani. Chiar daca marea lor majoritate impun niste costuri post-achizitie: inlocuire ulei cutie de viteze automata (daca este cazul) si inlocuire kit de distributie, nu ating indicatiile de vechime specificate in cartile masinilor deci nu vor veni cu distributiile schimbate", mai spune Mihai Cune.

Ce acte trebuie sa aiba o masina exportata din Olanda

- certificatul de inmatriculare (Kentekenbewijs), format din 2 parti: DEEL 1A si Deel 1B. Incepand din 01.01.2014 certificatul de inmatriculare a fost inlocuit de un card cu cip pentru masinile nou inmatriculate, iar cele deja inmatriculate au termen pana la 31.12.2018 sa se conformeze. Pana atunci, sunt valabile in paralel atat certificatul de inmatriculare de tip vechi, cat si cardul.

Atentie! Daca masina are card emis, nu puteti inmatricula masina in Romania fara acel card. El trebuie cerut vanzatorului.

- factura sau contractual de vanzare cumparare intre vanzatorul din Romania si cel din Olanda (firma sau persoana fizica).

- numerele de export ale masinii daca aceasta a fost adusa pe roti.

- certificatul de conformitate al masnii emis de producator.

Mai multe detalii despre inmatricularea unei masini aduse din Olanda si problemele de care sa va feriti puteti citi pe larg pe blogul InspectorAuto.ro.

InspectorAuto.ro ofera in prezent istoricul de kilometri si daune al unei masini second-hand si are o baza de date de peste 6 milioane de inregistrari; in acest fel cumparatorul poate sti concret daca este pe cale sa cumpere o masina cu kilometri reali, fara accident, una care a avut doar avarii minore sau una care a fost dauna totala.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri