In timp ce unii incheie capitolul cu titlul „Taximetria”, altii se ambitioneaza si deschid un dispecerat, isi maresc parcul auto, se adapteaza la tehnologie si incearca sa tina pasul cu ce apare nou pe piata. Compania de taximetrie The Good Cab s-a infiintat din orgoliul unor taximetristi clujeni care nu au acceptat un „nu” si au decis sa arate ca inca se poate face taximetrie cinstit si din pasiune.

Dupa ce dispeceratele de taximetrie din Cluj au transmis partenerilor ca nu mai pot lucra prin intermediul aplicatiilor agregatoare precum Clever Taxi si Star Taxi, mai multi soferi s-au revoltat si au decis sa isi faca propria companie. Dispeceratele i-au catalogat drept “rebeli”, dar doua saptamani mai tarziu, 32 de asociati au infiintat The Good Cab, la 1 august 2017.

„S-a infiintat din orgoliu fata de masura anticoncurentiala luata de dispeceratele consacrate. (...) Ne-am intalnit si ne-am hotarat ca daca nu se renunta la asta, noi o sa ne facem dispecerat. (...) In doua saptamani s-a nascut dispeceratul The Good Cab, cu infiintarea societatii, cu autorizare, cu autorizare ANCOM pentru transmisii radio si radiocomunicatii, autorizat conform Legii 38 ca dispecerat, plus sediu si dispecere. (...) Ne-am mobilizat exemplar. Cunoastem legea, stim ca nu e fizica cuantica”, spune Ioan Pugna, cofondator al companiei de taximetrie.

Taximetrie din placere

Au inceput cu 63 de masini, iar in prezent au ajuns la 84. Faptul ca este un dispecerat mic reprezinta o problema, intrucat soferii nu pot onora toate comenzile. Planul este de a extinde compania si de a atrage mai multi soferi care cred in frumusetea meseriei de taximetrist: „Suntem atrasi de calitatea omului si a masinii, nu obligam oamenii sa vina la noi. Cei care cred ca se poate schimba si cei care cred ca serviciul asta de taximetrie poate sa fie reformat si poate sa fie altfel. E o meserie foarte frumoasa, pana la urma”, spune Ioan Pugna.

Ioan Pugna a fost sofer pe camion si autocar, a lucrat intr-o companie in domeniul de logistica si achizitii, iar de cinci ani este taximetrist: „Sunt managerul dispeceratului si dupa ce imi termin tura, fac si taxi, pentru ca e foarte important sa nu pierzi contactul cu piata si cu clientii. Imi place taximetria, imi place sa socializez cu clientii, tocmai de asta, dupa ce plec de la birou, mai fac taxi 4-5-6 ore”.

Citeste si:
Meseria platita cu pana la 8.000 lei, in care nu iti trebuie facultate
Meseria in care NU ai nevoie...

La capitolul parc auto, asociatii din companie au decis sa accepte si masini mai vechi, cu promisiunea ca acestea sa fie inlocuite rapid, cum, de altfel, s-a intamplat. Initial au acceptat doi operatori care aveau masini mai vechi, care au fost schimbate in decurs de trei luni.

Tehnologia si taximetria

Cu un tarif de 2,25/km ziua si 2,5/km noapte si cu deviza „Taxi cu placere, taxi cu respect”, The Good Cab si-a propus sa se niseze pe o clientela mai tanara, care ii gaseste mai mult in mediul online. Clientii pot comanda un taxi sunand la dispecerat, prin intermediul aplicatiilor agregatoare sau prin Facebook messenger, prin intermediul unui cod QR. Mai mult, 21 din cele 84 de masini sunt dotate cu POS si este posibil ca pana in toamna, fiecare taxi sa aiba un aparat POS. „Vrem sa fie un dispecerat modern, sa tinem pasul cu tehnologia, daca putem”, explica Pugna.

In recenziile de pe Facebook, oamenii scriu ce i-a multumit si ce nu, iar altii relateaza cum le-a fost inapoiat portofelul cu toate actele acolo sau cat apreciaza existenta unui scaun de copil in masina.

Investitie si planuri

Investitia initiala a fost undeva la 10.000 de euro, in centrale, in tehnica si in logistica necesara pentru a deschide dispeceratul. Compania nu este pe profit, iar asociatii inca aduc bani de acasa, dar spera ca incepand de luna aceasta sa ajunga pe zero cu cheltuielile. La capitolul planuri de viitor intra conceptul de brand, satisfactia clientilor si innoirea parcului auto.

Citeste si:
Cluj: Costuri imense pentru repararea unei sali de sport
Cluj: O sala de sport in...

„Nu spunem ca suntem cei mai buni, avem si noi problemele noastre. Incercam sa schimbam, incercam sa schimbam mentalitati. Ii lasam pe clienti sa spuna daca suntem cei mai buni. Fiind putini, nu putem sa onoram toate comenzile, toate solicitarile venite pe dispecerat, probabil ca pe unii clienti asta ii supara cateodata. Suntem putini, dar suntem buni”, spune Pugna.

Sursa foto: Facebook The Good Cab

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Taximetristi, amendati cu aproape 2 mil. lei. Cum isi inselau clientii