7 Iunie 2018

Test drive: Mazda MX-5 Takumi, o editie limitata care o face si mai atragatoare



Mazda MX-5 este un roadster care atrage multe priviri prin designul si dimensiunile sale unice, insa acum cu editia limitata Takumi, modelul chic, devine si mai atragator.

Cu un acoperis in nuanta de cireasa coapta, care intra in contrast cu o caroserie in culoarea gri machine si un interior din piele bej, decapotabila arata ca o masina de 50.000 de euro, desi costa doar 25.000 euro cu TVA.

Editia limitata iese in evidenta si prin jantele de 16" din aliaj intr-o nuanta inchisa stralucitoare. Pe lista de dotari MX-5 Soft top Takumi are faruri LED, panouri interior usi in culoarea caroseriei, scaune incalzite, acces fara cheie (smart Key), asistenta la plecarea in panta; volan cu comenzi bluetooth, reglabil pe inaltime; volan, schimbator si frana de mana imbracate in piele, display color tactil de 7", climatizare automata, pilot automat, navigatie, 9 boxe BOSE cu subwoofer, sistem de avertizare la depasirea benzii de rulare.

La pretul de 25.000 euro cu TVA, Mazda MX-5 Takumi dispune de motorizarea de 1,5 litri benzina 130 CP si transmisia manuala cu 6 trepte. Modelul cu tractiune spate este destul de rapid pentru aceasta motorizare mica, prinde 100 km/h in 8,3 secunde si atinge viteza maxima de 204 km/h. Avantajul masinii pe langa forma aerodinamica este si greutatea redusa, de doar 1.000 kg.

Rezervorul este destul de mic, de 45 de litri, dar la ce consum are iti ajunge pentru a parcurge 600 de km cu un singur plin. La o viteza de 100 km/h pe autostrada, MX-5 a inregistrat un consum de 4,9 litri, iar la 130 km/h de 6,8 litri. In traficul urban, cu aerul conditionat pornit consumul urca la 9 litri, iar daca il oprim vom avea in jur de 7 litri.

MX-5 poate fi privit ca o a doua masina pentru unii, ma refer la cei care vor spatiu pentru bagaje, dar poate fi si singura masina pentru altii, cei care traiesc simplu, au o geanta mica de voiaj, poate un rucsac, ceva bani pe card si adora sa calatoreasca business.

Nu ar avea cum sa fie mult loc pentru bagaje intrucat este o masina sport de doar 3,9 metri lungime, cu o capota lunga, care face ca pasagerii sa fie pozitionati in partea din spate. Este firesc ca spatiul ramas pentru portbagaj sa fie mic, de 130 litri. Spatii de depozitare nu prea sunt in MX-5, nu avem decat torpedoul mutat in partea din spate, intre scaune si doua suporturi de sticle amplasate intre scaunele spate.

In ceea ce priveste spatiul pentru pasageri, soferul are mai mult spatiu la picioare decat pasagerul si consider ca la volan poate sta confortabil o persoana de cel mult 1,90 metri, iar in dreapta de cel mult 1,75 metri.

Decapotabila japoneza te lasa sa o conduci la limita fara sa intervina sistemele moderne si te lasa sa auzi sunetul motorului turat si al esapamentului, oferindu-ti senzatii tari.

Mai multe informatii despre Mazda MX-5 sunt disponibile aici.

Date tehnice Mazda MX-5 G131 Takumi

Motor: 1,5 litri benzina Euro6
Transmisie manuala cu 6 trepte
Putere maxima (cp/rpm) 131 (7000)
Cuplu maxim Nm (rpm) 150 (4800)
Viteza maxima (km/h) 204
Acceleratie (0-100km/h) 8,3
Consum mixt (l/100 km): 6
Capacitate rezervor: 45 litri
Volum portbagaj litri: 130
Lungime: 3,91 metri
Latime: 1,73 metri
Inaltime: 1,22 metri
Emisii CO2 g/km: 139 g/km
Masa proprie (kg) 1050



Citeste si