"Am fost in orase precum Munchen si dupa ora 8 in oras nu mai este trafic cu vehicule. Oamenii circula, insa in numar redus, majoritatea sunt la servici. La fel si seara. La noi sunt diferente intre orele de varf de trafic fata de restul orelor, dar destul de mici. In Bucuresti, constat ca sunt prea multi plimbareti. Toata ziua este un trafic fabulos", a declarat Calin Popescu Tariceanu, presedintele Senatului, la conferinta Autonomous Driving - Ideal Solution? How? When?.

Cum se poate imbunatati traficul in Bucuresti

Bucurestiul are o arhitectura urbana care nu a fost gandita pentru un trafic atat de mare si care se poate modifica destul de greu, pentru ca bulevardele si strazile nu pot fi latite mai mult.

Solutia este ca bucurestenii sa isi cumpere masini de oras precum in Paris, unde strazile sunt pline in centru de modele sub 3 metri lungime, precum Fiat 500, MINI, Smart, sau scutere si biciclete.

"Astazi daca trebuie sa ajung undeva intr-un timp scurt, nu am sa folosesc masina, am sa imi iau scuterul si am sa parcurg aceeasi distanta, probabil, intr-un timp pe jumatate. Foarte putina lume isi pune urmatoarea problema. Si anume, folosim o masina de 4-5 metri ca sa circule o singura persoana. Deci, volumul mare al masinilor nu este decat un element suplimentar care contribuie la ingreunarea traficului. De ce nu folosim in oras masini mici care sa fie mai usor de condus, mai usor de parcat si care ar ocupa loc mai putin. Si atunci, va garantez ca traficul ar fi mai suportabil. De ce nu folosim mai multe biciclete si vehicule pe doua roti motorizate", a mai spus Tariceanu.

Proteste masive in aceasta...
Citeste si: 55.000 de oameni protesteaza in Bucuresti

Bucurestenii nu merg cu bicicleta la birou spune senatorul.

"Trec in fiecare zi pe Calea Victoriei si constat cu regret ca pistele de biciclisti sunt folosite de foarte putin persoane. Utilizarea bicicletei inca nu a devenit la fel de importanta precum in orasele din Europa Occidentala. Cred ca este un lucru foarte clar. Il inteleg pe fiecare dintre locuitorii din Bucuresti ca are bucuria de a conduce masina pe care si-a cumparat-o. Dar cred ca odata ce incet incet aceasta bucurie care este latura sentimentala, emotionala, va fi inlocuita de elementul rational, din ce in ce mai multi bucuresteni vor folosi transportul in comun, transportul cu vehicule mai mici, atunci o parte de trafic, care tine de noi, se va rezolva. Cealalta parte tine de primarie, care trebuie sa gaseasca solutii de parcare si pentru optimizarea traficului. Toate solutiile pe care le vom adopta in viitor nu vor reprezenta un miracol, mai ales ca, dupa ultimele statistici, Bucurestiul detine un record fantastic: sunt 1.000 de masini la mia de locuitori", a adaugat Tariceanu.

Datele obtinute de wall-street.ro la inceputul anului 2017 ne arata ca in ianuarie 2016 intrau in medie zilnic in Bucuresti de pe cele 7 drumuri nationale 95.600 de vehicule, iar in septembrie numarul a crescut la 136.700 de masini.

Benzile de circulatie speciale pentru RATB ar fi primul pas pe care ar trebui sa il faca Primaria Bucuresti pentru a determina bucurestenii sa renunte la masina personala. Daca autobuzele vor circula fluent, atunci acestea vor veni mai des si automat vor fi mai putin aglomerate, pentru ca soferii vor putea face mai multe curse.

Bogdan Olteanu isi da luni...
Citeste si: Olteanu, arest la domiciliu! A luat decizia de a proteja imaginea BNR

In prezent, exista o aplicatie care iti spune cand ar trebui sa ajunga autobuzul in statie (Moovit), insa la orele de varf programul nu poate fi respectat din cauza aglomeratiei si a lipsei benzilor dedicate RATB.

Radu Bercan / Shutterstock