BASF lanseaza raportul anual Automotive Color Trends, care reuneste predictiile designerilor din cadrul diviziei sale de Produse de acoperire, privind trendurile de culoare pentru autoturisme, in perioada 2018-2019, sub forma unei colectii de 65 de noi culori.

Nuantele de gri si albastru sunt punctul central al colectiei, iar culorile acromatice sunt combinate cu efecte complexe care adauga accente colorate si naturale si reprezinta fuziunea dintre realitate si lumea virtuala.

BASF raspunde mobilitatii viitorului prin dezvoltarea continua a culorilor functionale, care, spre exemplu, atenueaza acumularea de caldura sau au o putere de reflexie superioara.

Nuantele de albastru – care reflecta culoarea ecranelor si lumina digitala – apar in culori saturate puternice. Texturile naturale si efectele de culoare simbolizeaza cautarea calitatilor umane intr-o lume virtuala.

Schimbarea functiilor – noile concepte de mobilitate vor influenta optiunile de culoare
Conceptele de car sharing si ride sharing si masinile autonome vor schimba functia unei masini de la un bun personal, la un mod de transport mai public. Pentru autoturismele proiectate pentru a fi utilizate in comun, paletele de culoare universal atractive vor juca un rol semnificativ. Colectia de tendinte arata modul in care texturile elaborate si efectele complexe pot face fiecare culoare cu adevarat unica.

EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa) – Viata in spatii urbane
In regiunea EMEA, utilizarea spatiilor urbane se schimba, unele tipuri de locuri castigand o importanta tot mai mare in zonele metropolitane. Acest lucru se reflecta in concepte de design inedite pentru spatii semi-publice, precum magazine, muzee si restaurante. Produsul devine mai putin important, iar spatiul in sine se transforma intr-o experienta, care ii invita pe nomazii digitali sa petreaca timp descoperind-o.

Totodata, apare provocarea de a atrage atentia si in mediul virtual. Acolo, tendintele evidentiate de cautari pe smartphone indica, printre altele, elemente arhitecturale nefinisate care, in unele cazuri, evoca urme arhaice. In loc sa creeze o atmosfera de confort si lux, formele si materialele prezinta din ce in ce mai mult muchii drepte.

Aceste tendinte se reflecta in gama de culori pentru EMEA. Nuantele de gri sugereaza mediul urban. Combinate cu efecte haptice, ele se bazeaza pe semnificatia a ceea ce poate fi experimentat in realitate. Culoarea aproape alba, "Grand Blanc", cu textura sa aspra si asociatiile sale cu betonul, face aluzie la viata traita in spatiile urbane. Efectele particulelor incluse in stratul de acoperire transparent evidentiaza trasatura speciala a unui automobil, aceea de produs emotional. "The Urbanist", o culoare gri inchis, antracit metalic, reprezinta uniunea dintre oameni si tehnologie. Efectul metalic pronuntat creeaza reflexii neprevazute si evoca dorinta de a fi in centrul atentiei.

Asia Pacific – Cautarea calitatii in viata reala
Oamenii din regiunea Asia Pacific au o relatie ambivalenta cu tehnologia. Isi ofera de bunavoie datele personale companiilor care le fac viata de zi cu zi mai confortabila si sunt deschisi in ceea ce priveste legaturile emotionale cu masini cu inteligenta artificiala. In acelasi timp, dorinta de contact si de experiente umane, in viata reala, remodeleaza spatiile publice din orase. “Gray Ambivalence”, un gri metalic stralucitor, reprezinta integrarea tehnologiilor de inalta performanta in viata de zi cu zi.

America de Nord – Extinderea orizontului de culori
Demistificarea eroilor publici face loc unor noi idoli. Defectele sunt acceptate ca fiind parte a naturii umane, iar diversitatea este sarbatorita. Un nou entuziasm pentru stiinta si in special pentru calatoriile in spatiu atrage atentia asupra lumilor indepartate. Conectarea lumii reale si virtuale, precum si relatia dintre pamant si spatiu, sunt captate in culoarea esentiala propusa de BASF, pentru America de Nord – “Atomium Sky”: un albastru puternic saturat, cu o granulatie medie, care, in anumite unghiuri, se transforma intr-o nuanta mai blanda, semi-opaca. Culoarea emana un caracter jucaus si dovedeste un spirit orientat spre viitor. Acesta este al doilea an consecutiv in care BASF a ales albastrul drept culoare cheie in America de Nord, drept rezultat al proeminentei sale tot mai mari in regiune.

America de Sud – Transformarea gamelor de culoare clasice
Culorile pentru America de Sud ofera o conexiune vizuala cu diversitatea regiunii. Doua dintre cele mai populare game de culoare de pe piata auto – alb si negru – se transforma in acoperiri elegante si eclectice pentru masini. “Coriolis Force”, culoarea cheie a regiunii, reflecta atentia si respectul pentru mestesugurile traditionale si cunostintele transmise de-a lungul generatiilor. Nuanta intunecata emana un efect luxos, care este creat prin utilizarea unor particule aurii-rosiatice. Sub o sursa de lumina puternica, acestea creeaza o estetica reprezentativa pentru regiune.

BASF a generat vanzari de 64,5 de miliarde de euro in anul 2017. Actiunile BASF sunt listate la bursele de valori din Frankfurt (BAS), Londra (BFA) si Zurich (BAS).

Citeste si:
    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

    Despre autor
    Cristian Gubandru
    Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea Auto »



    Setari Cookie-uri