29 Iunie 2018

Station wagon-urile dispar, SUV-urile le iau locul



Consumatorii navigheaza de la segmentele traditionale (sedan, hatchback, station wagon) catre SUV-uri odata cu ofertele din ce in ce mai mari de masini atractive, cu multe dotari si preturi accesibile, considera Jato Dynamics, care spune ca aceasta tendinta nu pare sa se schimbe curand.

Cu exceptia Italiei, unde sunt considerate cool, station wagon-urile sunt destinate familiilor datorita versatilitatii lor si spatiului mare pentru bagaje. Asa au castigat cota de piata in urma cu cateva decenii, cand familiile mari au cautat ceva mai confortabil decat sedan-urile sau hatchback-urile.

Pe strazile din China sau SUA sunt o raritate, in timp ce in America Latina nici macar nu sunt disponibile in oferta. Europa ramane cea mai mare piata pentru modele station wagon, aici se vand 72% din exemplarele produse anual.

Anul trecut, vanzarile globale de modele break au fost de 2,5 milioane de unitati, ceea ce reprezinta 3% din totalul pietei. In 2002, cand SUV-urile nu erau atat de prezente, station wagon-urile aveau 5,5% din piata.

Scandinavia si Germania raman cele mai mari piete pentru station wagon-uri, in timp ce in Italia au cunoscut cea mai mare scadere, de la 14% in 1999 la 7% in 2017.

Consumatorii din SUA nu au fost niciodata fani, vanzarile fiind de aproximativ 1 la 100 de vehicule. Hatchback-urile si station wagon-urile nu au atras niciodata atentia Americii. In trecut, modelele sedan au fost cele mai cautate in SUA, in timp ce in prezent sunt SUV-urile si camioanele. Modelele break sunt chiar mai putin populare in China, unde cota lor de piata nu a depasit pragul de 1%, iar sedan-urile compacte si SUV-urile sunt liderii de piata.



Citeste si