2 Iulie 2018

10 lei o ora de parcare in centrul Bucurestiului. Tarifele au crescut de aproximativ 7 ori



Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB) a aprobat majorarea tarifelor pentru parcarile din zona centrala a Capitalei. De luni, 2 iulie, o ora de parcare costa 10 lei in loc de 1,5 lei.

Zona 0, tarif 10 lei, cuprinde locurile de parcare special amenajate in zonele:

- zona parcajului subteran Intercontinental: bd. N. Balcescu - str. C. A. Rosetti - str. D. Gerota - str. J. I. Calderon - str. T. Arghezi - bd. Carol I;
- zona parcajului subteran Piata Universitatii: bd. N. Balcescu - str. I. Campineanu - Calea Victoriei - Splaiul Independentei - bd. I. C. Bratianu;
- zona parcajului suprateran Cocor: bd. I. C. Bratianu - str. Sf. Vineri - Calea Mosilor - str. H. Botev - bd. C. Coposu;
- zona parcajului suprateran Unirea: bd. C. Coposu - str. M. Basarab - bd. Mircea Voda - bd. Unirii - bd. I. B.Bratianu.

Tarife aplicabile in zona 0:

- 10 lei/ora TVA inclus - tarif unic, durata maxim doua ore, iar dupa expirarea acestei durate se va aplica masura suprataxarii cu un cuantum echivalent cu dublul tarifului orar, pentru fiecare ora de depasire;
- 10 lei/ora X 24 de ore X 30 de zile + TVA - tarif pentru unitatile hoteliere, complexe comerciale, sali de spectacole, baze sportive - locuri de parcare rezervate pe baza de contract;
- 120 lei/luna TVA inclus - tarif preferential pentru riverani (tariful permite utilizarea unui loc de parcare, fara rezervarea sau nominalizarea locului de parcare).

"In scopul scaderii gradului de poluare, pentru respectarea cerintelor impuse de standardele europene in domeniu, a fost aprobat Planul Integrat pentru Calitatea Aerului. Una dintre cauzele atingerii unui grad mare de poluare este traficul rutier, ale carui volume sporite sunt cauzate de utilizarea pe scara larga a autovehiculului propriu. Pentru scaderea volumelor de trafic si, implicit, a poluarii, atat prin Planul Integrat de Calitate a Aerului, cat si prin Planul de Mobilitate Urbana Durabila, au fost stabilite masuri de incurajare a utilizarii transportului public si alternativ. Una dintre masurile reducerii traficului auto urban este introducerea regimului de plata al parcarilor pe intreg teritoriul orasului, iar pentru administrarea acestor parcaje este necesara aprobarea unor tarife de exploatare", se arata in expunerea de motive a proiectului.



Citeste si