BMW si Great Wall Motor au realizat un joint venture pentru a produce masini electrice Mini in provincia Jiangsu din China. Modelul de serie Mini 100% electric va intra in productie anul viitor.

"Semnarea acestui acord reprezinta un nou nivel de cooperare intre China si Germania", a declarat Harald Krueger, CEO al BMW, scrie Automotive News Europe.

Mini a dezvaluit, in septembrie, un concept electric la Salonul Auto de la Frankfurt, care prefigureaza viitorul model electric.

Infiintarea joint venture-ului Spotlight Automotive, coincide cu decizia Chinei, din aprilie, de a impune restrictii privind proprietatea straina in tara, cu posibilitatea ca producatorii din Vest sa poata eventual cumpara alti parteneri locali.

BMW a fost de acord sa colaboreze si cu Brilliance China Automotive Holdings pentru a diminua cresterea tarifelor de import chinezesti pentru SUV-urile sale fabricate in SUA.

Producatorul de masini premium a vandut in China anul trecut 560.000 de masini BMW, mai mult decat pe piata americana si germana impreuna. Pentru Mini, China a fost a patra cea mai mare piata din lume, cu aproximativ 35.000 de unitati livrate.

Retail jobs

"Acest lucru subliniaza potentialul global al marcii, care va fi acum sustinut in mod semnificativ prin intermediul joint venture-ului cu Great Wall Motor", a spus BMW.

Compania a promis anul trecut sa construiasca modele electrice la fabrica din Oxford, Anglia. BMW a declarat ca orice plan de extindere in China nu afecteaza angajamentul marcii fata de Marea Britanie.

Fondat de miliardarul Wei Jianjun, Great Wall a devenit principalul producator de SUV-uri din China, oferind modele spatioase la preturi mai mici decat sedanuri Volkswagen sau General Motors.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri