Primele comenzi pentru Mercedes-Benz eCitaro vor fi livrate pana la finalul acestui an, cand va fi demarata productia de serie pentru noul autobuz 100% electric, la fabrica din Mannheim, Germania. Operatorii de transport din Hamburg si Berlin au comandat deja 35 de autobuze Mercedes- Benz eCitaro.

Cu cele zece baterii modulare, eCitaro are o masa proprie, in specificatiile standard, de aproximativ 13,5 tone. Astfel, unei mase maxime admise de 19.5 tone, ii corespunde o incarcare de pana la 6 tone, respectiv in jur de 88 de pasageri.

Echiparea standard include patru baterii Lithium-ion amplasate in partea din spate a autobuzului. Pot fi adaugate module aditionale de pana la zece baterii pe plafonul autovehiculului. Bateriile au o capacitate de pana la 243 kWh si sunt racite la temperatura ideala pentru a maximiza durata de viata. La scurt timp dupa demararea productiei de serie a autobuzului eCitaro, vor deveni disponibile si alte variante de acumulatori, ce vor permite inclusiv incarcarea intermediara („fast charging”) in timpul utilizarii.

Daimler Buses investeste aproximativ 200 milioane de euro in dezvoltarea transportului electric, autonom si conectivitatea autovehiculelor destinate transportului de calatori pana in 2020.

Una din cele mai vandute...
Citeste si: Una din cele mai vandute masini iese subit de pe o piata importanta

„Prin acest demers inovator de a transforma transportul in comun intr-unul electric, eCitaro ofera clientilor mai mult decat un concept de baterie, ci un intreg sistem eMobility. Am inceput deja sa le aratam clientilor nostri ce pregatim pentru viitor, si anume imbunatatirea gamei eCitaro si demersurile tehnologice pe care le vom parcurge pentru a realiza acest lucru. Pentru noi este important ca acestia sa ne fie parteneri pe termen lung in tranzitia catre electromobilitate.”, explica Till Oberdorder, Directorul General al Daimler Buses si Presedinte al Consiliului de Administratie EvoBus GmbH.

Alte premiere mondiale la IAA: sisteme de asistenta precum Predictive Brake Assist, Guard Assist, respectiv introducerea ca dotare standard pentru autocare a sistemului Active Brake Assist 4.