Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) estimeaza ca o parte din tronsoanele autostrazilor Transilvania, Lugoj-Deva si Sebes-Turda vor fi gata pana la finalul anului acesta. Astfel, numarul de kilometri de drumuri de mare viteza poate creste, fara sa exista, insa, o garantie, a faptului ca vor fi dati in folosinta curand dupa aceea.

Autostrada Transilvania

Autostrada Brasov-Bors, cunoscuta ca Autostrada Transilvania, are o istorie de 15 ani si doar cativa kilometri construiti. In 2013 a inceput sa se scrie istoria pentru infrastructura din Transilvania, cand, in timpul Guvernului Nastase, s-a semnat contractul cu Bechtel, in valoare de 2,2 miliarde de euro. Autostrada Transilvania este impartita in mai multe tronsoane, dar, pana acum nici unul nu a fost deschis circulatiei.

Constructia podului peste raul Somesul mic si a canalului Hidroelectrica sunt incluse in lucrarile la tronsonul Campia Turzii – Gilau, in valoare de 26 de milioane de lei, care au inceput in iulie 2017 si sunt estimate sa fie finalizate in octombrie 2018, potrivit raportului din iulie 2018 al CNAIR.

Lucrarile la tronsonul Gilau-Nadaselu, cu o lungime de 8,7 kilometri si o valoare de 258 de milioane de lei, au inceput in aprilie 2014. Stadiul lucrarilor fizice este gata, dar tronsonul va fi functional dupa finalizarea lucrarilor la Podul peste Somes. In schimb, contractul pentru cei 16,8 kilometri ai tronsonului Nadaselu-Mihaiesti, in valoare de 446 de milioane de euro, a fost reziliat.

La finalul lunii octombrie 2017, CNAIR a trimis la Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP) procedura de proiectare si executie pentru cel mai lung tronson din autostrada Transilvania, de 80 de kilometri: sectiunea Mihaiesti – Suplacu de Barcau. Licitatia pentru constructia acestui tronson a fost intarziata de studiul de fezabilitate pentru tunelul Meses, cu o lungime de 2,4 kilometri, care nu a fost inca finalizat.

Contractul pentru sectiunea Suplacu de Barcau-Bors, in lungime de 60 de kilometri, a fost reziliat, in noiembrie 2016, lucrarile fiind realizate in procent de 55,7% in momentul incetarii contractului cu Bechtel. Decizia a fost luata din cauza intarzierilor inregistrate la lucrarile de executie, motiva CNAIR la acel moment.

Lotul 1 din tronsonul Targu Mures – Ogra este estimat sa fie finalizat in trimestrul al patrulea din 2019, iar lotul al doilea este estimat sa fie gata in octombrie 2018. Lotul unu din tronsonul Ogra – Campia Turzii ar putea sa fie gata in septembrie 2018, lotul al doilea ar putea fi gata in al doilea trimestru din 2019, iar lotul al treilea, in al doilea trimestru din 2019.

Autostrada Lugoj-Deva

Portiunea km 43 + 060 – km 56 + 220 din lotul 2 al autostrazii Lugoj – Deva este estimata sa fie gata la finalul anului 2021. Lotul 3, care are 21 de kilometri si costa 580 de milioane de lei, ar putea fi gata in octombrie 2018, iar lotul 4, care are 22 de kilometri si costa 420 de milioane de lei, este estimat sa fie gata in al patrulea trimestru de anul acesta.

Contractul pentru lotul 3 al autostrazii Orastie-Sibiu, cu o lungime de 22 de kilometri si o valoarea de 604 milioane de lei, a fost reziliat.

Autostrada Sebes-Turda

O parte din Autostrada Sebes-Turda o sa fie gata in 2018, in timp ce lotul 1, care are 17 kilometri si o valoare de 541 de milioane, este estimat sa fie gata in noiembrie 2019. Stadiul fizic al lucrarilor lotului 1 este gata in procent de 48%, fiind asteptata obtinerea acordului de mediu revizuit si aprobarea exproprierilor suplimentare.

Lotul 2 are 24 de kilometri si valoreaza 549 de milioane. Lucrarile sunt gata in procent de 45,4% si sunt estimate sa fie gata in octombrie 2018.

Despre loturile 3 si 4 ale autostrazii (29 de kilometri, valoare proiect: 970 de milioane de lei), ministrul Transporturilor, Lucian Sova, anunta, la finalul lunii mai, ca deschiderea se amana pana la finalul lunii iunie. Cele doua loturi nu au fost, insa, deschise circulatiei nici pana acum, iar lotul 4 este estimat sa fie gata la 1 august, potrivit raportului CNAIR.

Varianta de Ocolire a orasului Constanta, inceputa in urma cu 10 ani, ar putea fi gata anul acesta, in august. In cadrul proiectului, in valoarea de 531 de milioane de lei, FCC Construcccion SA/Astaldi SpA ar trebui sa construiasca 21,7 kilometri.

In octombrie 2018 mai sunt estimati sa fie inaugurati cei 3 kilometri din tronsonul Bucuresti-Ploiesti, inceput in februarie 2016 de catre Asocierea Aktor – Euro Construct Trading. Luna urmatoare ar trebui sa fie gata si parcarile de scurta durata si spatiile de servicii.

Sursa foto: Agerpres Foto

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri