Combustibilul suplimentar ars din cauza manipularii pe scara larga a testelor de eficienta i-a costat pe posesorii de automobile din Romania in jur de 1,4 miliarde de euro din anul 2000 pana azi.
La nivelul intregii Uniuni Europene acest cost s-a ridicat la 149,6 miliarde de euro pentru ultimii 18 ani (2000-2017), arata o ultima cercetare a retelei Transport si Mediu (T&E), preluata de EcoTransport. Numai in 2017, aceasta risipa inutila a banilor europenilor a fost de 23,4 miliarde de euro, o suma aproape egala cu cat au cheltuit toti suedezii pe alimente anul trecut.
Incepand cu anul 2000, manipularea testelor privind emisiile de CO2 a generat o cantitate suplimentara de 264 milioane tone de CO2, ceva mai mult decat emisiile anuale de CO2 ale Olandei.
Soferii germani se afla in top, cu 36 de miliarde de euro risipiti incepand cu anul 2000. Ei sunt urmati de britanici cu 24,1 miliarde de euro, apoi de francezi (20,5 miliarde de euro), italieni (16,4 miliarde de euro) si spanioli (12 miliarde de euro). Doar anul trecut, soferii germani au platit 5,5 miliarde de euro in combustibil suplimentar, datorita faptului ca producatorii de automobile exploateaza lacune de testare. Aceasta suma, spre amuzament, reprezinta mai mult decat dublul volumului de bani pe care germanii il cheltuiesc in fiecare an pe cele mai populare alimente pe strada precum currywurst.
Citeste si:
Diferenta dintre performanta testului si performanta in lumea reala a scazut de la 9% in 2000 la 42% in 2016, in special din cauza producatorilor de masini care manipuleaza testele de laborator prin tehnologii care ofera economii mult mai mari in laborator decat pe drum.
Greg Archer, Directorul si specialist pe automobile la reteaua europeana Transport si Mediu (T&E), a declarat: “Pretentiile producatorilor de automobile cum ca s-au inregistrat progrese uriase privind imbunatatirea consumului de combustibil reprezinta o farsa. In ciuda reglementarilor de reducere a emisiilor, nu a existat o imbunatatire reala a emisiilor de CO2 in ultimii cinci ani ci doar o mica ameliorare cu 10% din 2000 pana azi – cu mult mai putin decat industria prefera. Victimele sunt cetatenii europeni care au platit 150 de miliarde de euro pentru mai mult combustibil si care sufera, de asemenea, consecintele schimbarilor climatice necontrolate”.
Citeste si:
Solutii pentru a opri inselaciunea
Industria auto si Comisia Europeana sustin ca un nou test de laborator (WLTP) va rezolva problemele de testare. Dar o noua analiza facuta de T&E, sustinuta de studiul propriu al Centrului Comun de Cercetare al Comisiei, arata ca acesta nu face decat sa introduca noi lacune. Prin umflarea rezultatelor testelor WLTP cu 10g / km, industria auto poate obtine cu usurinta reducerea cu 15% a emisiilor de CO2 propusa de Comisia Europeana pana in 2025, deoarece tinta este redusa cu cel putin jumatate.
Sunt disponibile solutii eficiente pentru a opri inselaciunea, cum ar fi introducerea unui test in lumea reala sau utilizarea datelor din contoarele de consum de combustibil. Analiza T&E arata ca acestea vor economisi inca 108 milioane de tone de CO2 echivalent pana in 2030 si vor reduce povara soferilor cu 54 de miliarde de euro in facturi de combustibil mai mici comparativ cu propunerea actuala a Comisiei.
Citeste si:
Sursa foto: bikeriderlondon/shutterstock.com
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: