In ultimii ani, toti producatorii auto au prezentat concepte de masini echipate cu camere in loc de oglinzile clasice.

Modelul Lexus ES pentru Japonia va avea doua brate aerodinamice mici in loc de oglinzile laterale. Camerele video de dimensiuni mici incluse in aceste brate vor reda imagini pe ecrane de 5 inci plasate la baza pilonului A al masinii.

Principalul motiv pentru care producatorii auto studiaza acest lucru este imbunatatirea aerodinamicii. Schimbarea acestor oglinzi laterale pentru ceva mult mai mic creeaza mai putina frecare si, in cele din urma, aduc o mai buna economie de combustibil.

Oglinzi Lexus

Holy Ranaivozanany, Huawei:...
Citeste si: Care este strategia Huawei de a recruta cei mai potriviti angajati

Alte avantaje ale acestui sistem este ca modulele camerei rezista la picaturile de ploaie si la zapada datorita designului lor. Totodata, zgomotul produs de vant este mult redus si vizibilitatea reala ar trebui sa fie mult mai buna.

Lexus mai spune ca imaginea este imbunatatita atunci cand soferul semnalizeaza redand o vizibilitate mai buna spre spate.

In Statele Unite, aceasta tehnologie nu este legala, insa pe piata europeana este acceptata. Audi va aduce in Europa, pana la sfarsitul anului, o tehnologie asemanatoare pentru oglinzile laterale odata cu lansarea modelului E-Tron. Nu exista inca nicio data de lansare pentru SUV-ul electric german, dar ar putea fi primul care va avea aceasta tehnologie in Europa.

Sursa Foto: Lexus

Parteneriat Toyota-SoftBank...
Citeste si: Parteneriat Toyota-SoftBank pentru dezvoltarea masinilor autonome