Porsche renunta la motorizarile diesel, la 9 ani de la introducerea lor in gama, devenind primul brand german care renunta la diesel dupa scandalul dieselgate, scrie BBC.

SUV-ul Cayenne 3.0 TDI 240 CP a fost primul Porsche care a primit o motorizare diesel, imprumutata de la Audi, fiind lansat la Salonul Auto de la Geneva in 2009, cu asteptari de vanzari de 15.000 de exemplare anual.

Panamera si Macan sunt alte modele Porsche, care au fost disponibile cu motorizari diesel. Constructorul german spune ca va inceta sa produca automobile diesel si se va concentra in schimb pe benzina, motoare electrice si hibride.

Vanzarile Porsche diesel reprezinta doar 12% din comenzile globale ale Porsche, in timp ce hibrizii au crescut. Aproximativ 63% din sedanele Panamera vandute in Europa sunt hibride.

Nu doar scandalul diesel poate sta la baza acestei decizi, ci si inasprirea conditiilor impuse de primariile unor orase europene care interzic dieselul in zone centrale.

"Noi, in calitate de producator de masini sportive, pentru care dieselul a jucat intotdeauna un rol secundar, am ajuns la concluzia ca ne-ar placea ca viitorul nostru sa fie fara propulsoare diesel. Motorizarile pe benzina sunt foarte potrivite pentru a conduce sportiv", spune Oliver Blume, CEO al Porsche AG.

Potrivit managerului, clientii existenti de automobile diesel vor continua sa fie serviti. Porsche nu a avut propriile propulsoare diesel, a preferat sa le ia de la Audi.

Prima masina proiectata de fondatorul Porsche, in 1898, a fost electrica. A fost redescoperita intr-un garaj acum cativa ani. In prezent, Porsche lucreaza la o masina complet electrica.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri