Peste 70% dintre soferii vor sa achizitioneze o masina care poate prelua comanda, potrivit unui sondaj de opinie #TestingAutomation comandat de Euro NCAP, Global NCAP si Thatcham Research1. Concluziile sondajului sunt in contrast cu capacitatile actuale ale acestor sisteme si evidentiaza confuzia existenta in randul consumatorilor.

Sistemele de asistenta pentru autostrazi combina pilotul automat cu sistemul de mentinere a benzii si sistemul de pastrare a distantei fata de vehiculul din fata pentru a ajuta soferii atunci cand conduc pe autostrazi.

Iata concluziile inginerilor Euro NCAP:

  • Nici o masina de pe piata nu ofera sisteme de condus automat/autonom in totalitate.
  • Masinile existente pe piata in prezent ofera asistenta soferului, dar acest lucru nu ar trebui sa fie confundat cu condusul autonom. Soferul ramane pe deplin responsabil pentru conducerea in conditii de siguranta.
  • Folosita corect, aceasta tehnologie poate ajuta soferul sa mentina o distanta sigura fata de masina din fata, viteza si sa pastreze banda.
  • Aceste sisteme nu ar trebui utilizate in situatii pentru care nu au fost proiectate si nu ar trebui considerate o alternativa la conducerea in siguranta.
  • Producatorii au implementat diferite abordari in ceea ce priveste aplicarea tehnologiilor de asistenta a soferilor si nivelul de asistenta acordat soferului.
  • Testele Euro NCAP evalueaza si evidentiaza aceste diferente si gradul diferit de suport pentru soferi oferit de fiecare constructor.

"Mesajul Euro NCAP din aceste teste este clar - autovehiculele, chiar si cele cu sisteme avansate de asistenta pentru soferi, au nevoie de un sofer vigilent si atent in spatele volanului in orice moment", a declarat Michiel van Ratingen, secretarul general al Euro NCAP.

Cele mai dificile teste pentru aceste sisteme de asistenta sunt scenariile in care masina din fata paraseste brusc banda pentru a evita un vehicul oprit, lasand sistemului doar o scurta perioada de timp pentru a identifica si a raspunde. Un al doilea set de teste a fost dezvoltat pentru a evalua functia de mentinere a masinii intre liniile benzii de rulare.

Modele ale Audi, Volkswagen,...
Citeste si: Modele ale Audi, Volkswagen, Suzuki si Ford, testate de Euro NCAP

Audi A6 Adaptative Cruise Assist

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

BMW 5 Series Active Driving Assistant Plus

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

DS 7 Crossback Connected Pilot

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

Ford Focus Co-Pilot 360 (ACC, LC & SAS)

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

Hyundai Smart Cruise Control with Lane Following Assist

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

Mercedes Benz C Class Active Distance Assist DISTRONIC with Active Steering Assist

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

Nissan Leaf ProPilot

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

Tesla Model S Autopilot

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

Toyota Corolla Safety Sense (ACC & LTA)

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

Volvo V60 Pilot Assist

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.