Cinci investitori au depus oferte pentru atribuirea contractului de parteneriat public-privat pentru realizarea Autostrazii Ploiesti-Brasov, pana luni, 17 decembrie, ultima zi de depunere a cererii de participare, informeaza Guvernul Romaniei printr-un comunicat de presa.

Cei cinci ofertanti nu sunt mentionati in comunicatul emis de Guvern, dar apar Sistemul Electronic de Achizitii Publice, potrivit Hotnews:

Asocierea STRABAG-IC ICTAS (Lider de asociere STRABAG) - Austria/Turcia

Asocierea China Communications Construction Company LTD (CCCC) - MAKYOL (Lider de asociere CCCC) - China/Turcia

SINOHYDRO CORPORATION LIMITED (ofertant) - POWER CHINA ROADBRIDGE GROUP CO LTD (tert sustinator) - China

Tel Drum a primit un nou...
Citeste si: Tel Drum, in insolventa, a primit un nou contract de la CJ Teleorman

ERG Insaat Ticaret ve Sanayi A.S (ofertant) - SSB SAUERWEIN & SHAEFER BAU AG (subcontractant) - Turcia/Elvetia

Asocierea ACCIONA CONCESIONES S.L - FCC CONSTRUCCION S.A. - cu subcontractant ACCIONA CONSTRUCCION SA (Lider de asociere ACCIONA CONCESIONES SL) - Spania

Potrivit Executivului, ofertele pentru primul contract de parteneriat public-privat din Romania, depuse la Comisia Nationala de Strategie si Prognoza, sunt analizate de catre o Comisie de evaluare, care include si experti cooptati, reprezentanti ai partenerului public. Ofertele au fost deschise in prezenta investitorilor privati care au depus solicitarea de participare la acest proiect.

Potrivit Guvernului, din acest moment, procedura legala prevede urmatoarele actiuni:

Ministrii de resort ai...
Citeste si: Autostrada Timisoara-Belgrad: constructia va fi discutata oficial

1. Comunicarea, in aproximativ cinci zile, a candidatilor selectati, in vederea depunerii ofertei tehnice si financiare;

2. Depunerea ofertelor detaliate in termen de 60 de zile de la comunicarea acceptarii;

3. Negocierea competitiva a clauzelor contractului de parteneriat public-privat;

4. Desemnarea partenerului privat castigator si a variantei de contract de parteneriat public-privat ce va fi supus aprobarii Guvernului;

Investitorii spanioli vor sa...
Citeste si: Ambasador Spania catre Guvern: Nu schimbi regulile in timpul jocului

5. Semnarea contractului de parteneriat public-privat aprobat de Guvern;

6. Constituirea societatii de proiect de catre CNAIR si partenerul privat.

"In conformitate cu prevederile Ordonantei de Urgenta nr. 39/2018 privind parteneriatul public-privat si ale Hotararii Guvernului nr.667/2018 prin care s-a aprobat Studiul de fundamentare pentru acest obiectiv strategic de investitie, proiectarea si constructia autostrazii Ploiesti-Brasov se va realiza prin parteneriat public-privat institutional, respectiv printr-o societate de proiect ce va avea ca actionari partenerul public, respectiv CNAIR, si un partener privat, desemnat in urma procedurii de achizitie publica, prin negociere competitiva, procedura care incepe practic de astazi", se arata in comunicat.

Autostrada Ploiesti-Brasov prevede o durata de proiectare, executie si operare de 24 de ani. In cadrul proiectului este inclusa si operarea tronsonului de Autostrada Bucuresti – Ploiesti, inca de la semnarea contractului de atribuire.

Valoarea estimata pentru acest contract este de 1,36 miliarde euro. Contractul prevede, de asemenea, plati anuale din fonduri publice care sa asigure recuperearea investitiei de catre partenerul privat.

Asociatia Pro Infrastructura: O gluma proasta, pe bani publici

Asociatia Pro Infrastructura transmite ca incercarea Guvernului de a realiza autostrada in parteneriat public-privat va esua, deoarece Comisia Nationala de Strategie si Prognoza (CNSP), care administreaza autostrada, nu are studii de trafic, studii de fezabilitate, analiza cost-beneficiu, nici traseul aproximativ al viitoarei autostrazi, iar clauzele contractului pot fi negociate la o etapa ulterioara.

„Cu toata seriozitatea si responsabilitatea, credem cu tarie ca aceasta licitatie pentru PPP Ploiesti-Brasov este o GLUMA PROASTA facuta pe bani publici. (...) Fara baze solide (studii de teren, geologie, geotehnica, impact asupra mediului), orice incercare de tip PPP pe sectorul Comarnic-Brasov (traseu montan foarte dificil) va fi un esec, asa cum au fost si precedentele trei!”, transmite Pro Infrastructura.

Sursa foto: Agerpres Foto

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Ce proiecte de infrastructura ar trebui sa fie gata in 2019?