Ministrul Mediului, Gratiela Garilescu, a promis de mai multe ori o noua varianta pentru taxa auto. Ultimul termen a fost jumatatea lunii decembrie 2018, insa recent a declarat ca inca nu exista o metoda de calcul.

„Pana la aceasta ora, o forma de taxa care sa fie agreata, fara niciun dubiu, nu s-a gasit. Deci, nu am gasit varianta optima care sa poata sa confere, cumulate, toate plangerile si sa nu avem nicio problema din punct de vedere juridic. Nu avem o varianta finala. O sa mai dureze”, a declarat Gratiela Gavrilescu, ministrul Mediului.

Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) propune o formula pentru calcularea impozitului auto care sa contina cel putin doua componente: emisia de dioxid de carbon si norma de poluare. Totodata, asociatia considera ca Romania are nevoie din nou de o taxa de prima inmatriculare, dupa ce importurile de masini vechi au crescut considerabil odata cu renuntarea la aceasta.

Potrivit APIA, "Taxa auto a fost o masura utila. Daca de la 300.000 de masini rulate sari la 500.000 de masini second-hand ai o problema. Si problema este ca peste 50% sunt mai vechi de 10 ani, iar asta inseamna un nivel de poluare mare. Taxa auto exista in 19 state, de ce nu ar fi si in Romania? Sunt state in Europa care au taxa de prima inmatriculare, altele au numai impozit, iar altele le au pe amandoua. Probabil ca din cauza situatiei parcului auto din Romania ar fi necesare sa fie amandoua. Taxa auto nu este ilegala, pentru ca 19 state o au. Dificil este faptul ca la nivel european nu exista o legislatie unitara in ceea ce priveste o astfel de masura si atunci fiecare tara a facut cum a considerat oportun pentru a-si apara interesele".

In alte state din Europa, taxa de prima inmatriculare contine o componenta de mediu, fie norma de mediu, fie emisiile de dioxid de carbon sau kw/CP.

Citeste si:
Ministrul Mediului propune amenzi pentru cei care hranesc ursii
Ministrul Mediului propune...

Numarul autoturismelor rulate mai vechi de 12 ani (cu emisii poluante ridicate, respectiv mai vechi de Euro3, inclusiv), reprezinta cca. 43,4% (respectiv 166.286 unitati) din totalul celor 383.181 unitati importate, fapt care contribuie la mentinerea unui nivel de poluare ridicat, in special in marile orase ale Romaniei.

Romanii au achitat timp de zece ani taxa auto sub mai multe denumiri: taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule (ianuarie 2007 – 30 iunie 2008), taxa pe poluare pentru autovehicule (1 iulie 2008 – 12 ianuarie 2012), taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule (13 ianuarie 2012 – 14 martie 2013), timbrul de mediu pentru autovehicule (15 martie 2013 – 31 ianuarie 2017).


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Restituire taxa auto: Guvernul nu poate da banii anul acesta