5 Ianuarie 2007

Masinile japoneze castiga teren in detrimentul celor americane

Constructorii americani de automobile au inregistrat o scadere substantiala a vanzarilor in 2006, in contrast cu performantele obtinute de doi dintre producatorii niponi prezenti pe aceasta piata, Toyota si Honda.

Principalul constructor american si in egala masura lider mondial, General Motors, a inregistrat o scadere a vanzarilor cu 9%, pana la 4,124 milioane de autovehicule vandute, anunta NewsIn.

Grupul Ford nu a facut exceptie de la aceasta tendinta, compania a anuntat pentru 2006 o scadere cu 7,9% a vanzarilor, care s-au ridicat la numai 2,918 milioane de vehicule dupa ce, in decembrie, a trecut printr-i perioada extrem de dificila, cand a marcat o scadere a vanzarilor cu 12,8%.

Pentru Chrysler, ce face parte din grupul germano-american DaimlerChrysler, scaderea anuala a atins nivelul de 7%, insa ajunge pina la 5% daca luam in calcul si vanzarilor Mercedes. Totalul automobilelor Chrysler si Mercedes vandute, in 2006, in Statele Unite a atins 2,39 de milioane de unitati.

Rezultatele contrasteaza cu performantele celor doi constructori niponi prezenti pe piata americana. Toyota, care este pe cale de a detrona grupul General Motors de la sefia producatorilor mondiali de automobile, a inregistrat, in 2006 o majorarea a vanzarilor cu 12,9%, pana la 2,542 milioane de unitati. Honda a anuntat o crestere a vanzarilor cu 3,5%, pana la nivelul de 1,509 milioane de autovehicule. Dintre producatorii japonezi, doar grupul Nissan a anuntat o scadere cu 5% a vanzarilor pentru 2006, care au atins nivelul de 1,019 milioane de unitati.

Toyota a ocupat, in 2006, locul doi in clasamentul mondial al producatorilor de automobile, cu 9,05 milioane de autovehicule produse, cu 10% mai mult decat in anul precedent.Liderul mondial al segmentului a fost General Motors, care a inregistrat in 2006 o productie de 9,181 milioane de masini, cu 1,4% mai mult decat in 2005.

Analistii se indoiesc ca producatorul american ar putea sa isi majoreze in 2007 productia de masini, avand in vedere ca planul anuntat de restructurari prevede inchiderea unor unzine si concedierea a peste 30.000 de angajati pana in 2008.



Citeste si