Directorul executiv al grupului Volkswagen, Herbert Diess, a avertizat ca obiectivul propus de Uniunea Europeana pentru emisiile de gaze cu efect de sera pentru anul 2030 este foarte solicitant, iar acest lucru se va simti in pretul modelelor, care vor deveni prea scumpe pentru unii consumatori.

Grupul VW va putea sa respecte emisiile de dioxid de carbon in UE de aproximativ 60 de grame pe kilometru pana in 2030, prin cresterea vanzarilor autovehiculelor sale electrificate la 45% - 50% din volumul total. Dar Diess a avertizat: "Nu sunt sigur cati clienti isi vor permite aceste masini", scrie Europe Automotive News.

Cumparatorii de autoturisme premium vor putea sa-si permita masini electrice mai scumpe, "dar nu sunt sigur de un numar mai mare de clienti", a mai spus seful Volkswagen.

Diess a dat ca exemplu modelele ieftine cu preturi accesibile precum modelul de oras VW Up, care ar putea avea un pret cu aproximativ 3500 euro mai mare, de 14.500 de euro, pentru a fi conform cu obiectivul privind emisiile in 2030. Pretul pentru modelul VW Polo ar putea creste cu 4.000 de euro, a mai spus el.

"Nu sunt sigur cati clienti isi vor mai permite modelele de intrare in gama", a spus Diess.

Un alt efect al trecerii la masini electrice se va simti asupra locurilor de munca. Daca aproximativ jumatate din vanzarile de vehicule vor fi masini electrice, VW va trebui sa reduca la jumatate numarul de instalatii care construiesc motoarele cu combustie interna. Acest lucru va duce restructurarea productiei VW "mult peste ceea ce am inceput deja sa discutam cu sindicatele germane", a spus Diess.

VW este bine plasata in noua sa arhitectura modulara MEB pentru productia in masa a autoturismelor full-electric si se asteapta ca intre 15% si 18% din vanzarile sale europene pana in 2025 sa fie modele cu baterii.

Europa nu are o abordare coordonata a dezvoltarii unei infrastructuri de reincarcare necesare, precum in China, unde aceasta se dezvolta intr-un mod nemaintalnit in alta parte a lumii.

Masinile electrice vor depasi cifra de 13 milioane de unitati pana in 2020, de la 3,7 milioane unitati in 2017, iar modelele Tesla si Nissan Leaf vor fi din ce in ce mai intalnite pe soselele din intreaga lume.

Un numar de 130 de milioane de vehicule usoare electrice care vor ajunge pe sosele pana in 2030 vor reduce consumul cu 2,57 milioane de barili de petrol pe zi. Aceasta cantitate o consuma Germania zilnic. In 2017, masinile electrice au redus cu 380.000 de barili pe zi consumul, aproximativ jumatate din consumul din Belgia.

Cererea de baterii este asteptata sa creasca cu 15% pana in 2030, in principal datorita vehiculelor usoare cum ar fi autoturismele si autoutilitarele. Piata in crestere in China este de asteptat sa reprezinte jumatate din cererea mondiala, urmata de Europa, India si S.U.A.

Incepand cu anul 2030, vor exista 1,5 milioane de autobuze electrice, in crestere fata de 370.000 anul trecut. Aproape 100.000 autobuze electrificate au fost vandute anul trecut, 99% dintre ele in China. Shenzhen, Oslo, Trondheim si Gothenburg au autobuze electrice in functiune.

Sursa foto: By Ian_Stewart / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri