Metrorex vrea sa inceapa, anul acesta, mai multe proiecte de infrastructura si modernizare, fiind vizate magistrala 6 de metrou care ar asigura legatura cu Aeroportul Henri Coanda, achizitia de noi trenuri de metrou si modernizarea cailor de rulare si a sistemelor de ventilatie, potrivit unui proiect de ordin al ministrului transporturilor privind aprobarea incheierii Contractului de serviciu publice de transport cu metroul pentru anul 2019 al Metrorex, publicat in dezbatere pe site-ul Ministerului Transporturilor.

Daca metroul pana in Drumul Taberei este prognozat sa fie dat in functiune in ultimul trimestru al acestui an, Metrorex aloca o suma de bani si catre cealalta etapa a magistralei Drumul Taberei – Pantelimon. Pentru sectiunea Eroilor – Iancului, parte din Magistrala 5, compania a bugetat anul acesta o suma de 11 milioane de lei.

Pentru Magistrala 6 de metrou, legatura cu Aeroportul Henri Coanda, care ar urma sa inceapa in 2019 si sa fie gata in 2023, Metrorex estimeaza in buget 337 de milioane de lei, bani din Programul Operational Infrastructura Mare (POIM), Banca Japoniei (JICA) si bugetul de stat.

Insa, bugetul pentru aceasta magistrala creste considerabil intrucat Comisia Europeana a aprobat alocarea a 517 milioane de euro pentru jumatate din magistrala de metrou pana la Aeroportul Otopeni, sectiunea 1 Mai - Tokyo, iar lucrarile sunt programate sa inceapa in a doua parte a acestui an, a anuntat, miercuri, comisarul european pentru politica regionala Corina Cretu pe Facebook.

Pentru imbunatatirea conditiilor de transport pe Magistrala 2 in ceea ce priveste calea de rulare, 18 kilometri de linie dubla, Metrorex estimeaza un buget de 113 milioane de lei, iar lucrarile urmeaza sa fie finalizate in 2023.

Director Metrorex: Lucrarile...
Citeste si: Lucrarile la Magistrala 5, finalizate in primul trimestru din 2019

Pentru Magistrala 4. Tronson Gara de Nord – Gara Progresu, Metrorex prevede un buget de 30 de milioane de lei, bani proveniti dintr-un grant elvetian POST, pentru studiile de fezabilitate si prefezabilitate.

Metrorex vrea sa achizitioneze 13 trenuri pentru Magistrala 5 si estimeaza ca are nevoie, anul acesta, de 173 de milioane de lei, bani proveniti dintr-un imprumut intre Banca Europeana de Investitii si Ministerul Finantelor Publice.

Accesibilizarea statiilor de metrou in functiune pentru persoanele cu deficiente de vedere prin dotarea a 63 de statii de metrou cu elemente din otel inoxidabil aplicate pe suprafata existenta a statiilor si montarea de panouri de semnalistica Braile, va fi finantata cu 5 milioane de lei, suma care provine de la bugetul de stat si POIM.

Modernizarea instalatiilor de ventilatie pentru magistralele 1, 2 si 3 ar trebui sa se realizeze cu 10 milioane de lei de la bugetul de stat si prin POIM. Proiectul incepe in 2019 si dureaza 4 ani.

Retrospectiva 2017: Doar 15...
Citeste si: Drumurile noastre poate...in viitor. Doar 15 km, inaugurati in 2017

Tot anul acesta vor incepe lucrarile la extensia Magistralei 2 Berceni – Pipera si a Magistralei 1 Pacii, care vor dura 4 ani, iar fiecare va avea o finantare de doua milioane de lei din bugetul de stat si POIM.

Anul acesta sunt estimati sa fie transportati 187,7 milioane de calatori.


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Ce proiecte de infrastructura ar trebui sa fie gata in 2019?