Mazda3 a ajuns la cea de-a patra generatie si a mai urcat o treapta spre modelele premium. Noul model, complet reproiectat, are un interior cu materiale mai placute decat cele folosite la generatia anterioara, un raspus mai bun al servodirectiei, o stabilitate de invidiat, un design mai sportiv si mai elegant.

In momentul lansarii sunt disponibile doau propulsoare, cel de 2 litri benzina care are acum 122 CP si un diesel de 1,8 litri 116 CP. In a doua parte a anului, noua Mazda3 va putea fi comandata si cu motorizarea Skyactiv-X 2 litri 180 CP, cu aprindere prin compresie si control cu scanteie, care combina avantajele motoarelor conventionale pe benzina si diesel pentru performante crescute si un consum mai redus.

Motorizarea Skyactiv-X va permite modelelor sa devina hibride si va oferi cu 10-30% mai mult cuplu pentru propulsoarele pe benzina, in timp ce consumul va fi redus cu 20-30% fata de actualele motorizari.

Noua Mazda3 hatchback/sport costa de la 19.900 euro cu TVA pentru Skyactiv-G122 si de la 22.000 euro cu TVA pentru Skyactiv-D116. Pentru transmisia automata cu 6 trepte, trebuie sa platiti in plus 2.500 euro cu TVA. In vara va sosi si modelul Mazda3 sedan.

Test drive cu noua generatie...
Citeste si: Test drive cu noul Hyundai Elantra 1.6 CRDi, un diesel silentios

Cat consuma noua Mazda3 Skyactiv-G122

In timpul testului international, organizat la Lisabona, am condus doar propulsorul pe benzina de 2 litri, atat in configuratia cu transmisie manuala, cat si automata. Motorul este echipat cu dezactivarea cilindrilor si sistem hibrid usor (mild-hybrid).

Pe soselele virajate de coasta si pe autostrazi, consumul mediu a fost de 6,3 litri la 100 de km pentru Mazda3 cu transmisia manuala si de 6,5 litri la 100 de km pentru varianta cu transmisie automata. Nu am depasit viteza de 120 km/h in timpul testului. Colegii care au condus sportiv pe viraje au avut un consum mediu de 7 litri la 100 de km.

Noua Mazda3 vine cu sistemul Mild-Hybrid care capteaza energia rezultata din franare, o stocheaza intr-o baterie si apoi alimenteaza diferiti consumatori in momentul accelerarii. Sistemul alimenteaza un motor electric care asista motorul automobilului la plecarea de pe loc, un moment in care masina beneficiaza cel mai mult de acesta.

O noua suspensie pe Mazda3

Noua Mazda3 are o noua suspensie cu brate pretensionate, care disipa energia lent, eliminand socurile la trecerile peste denivelari. Modelul are jante pe 16 si pe 18 cu anvelope Toyo Proxis, cu flancuri moi, care vor ajuta la cresterea confortului. De aceea, japonezii spun ca ar fi bine sa pastram acest model de anvelope si peste cativa ani, pentru a nu pierde din confort.

Inflatia creste din nou...
Citeste si: Preturile de consum revin pe crestere accelerata! Ce s-a scumpit?

Pe spate, modelul are o punte semi-independenta cu bara de torsiune, care se comporta exceptional la zgomot si vibratii si este foarte placuta.

Noua Mazda3 este prima din istorie care va oferi optional si un sistem de tractiune integrala pe piata europeana.

Simplitate si eleganta

Noua Mazda3 a fost gandita pentru a fi simpla, dar in acelasi timp moderna. Designul in ansamblu al masinii prezinta o forma simpla, unica, ondulatiile subtile dezvaluie stilul prin schimbarea luminii si a reflexiilor care aluneca pe suprafata caroseriei dand impresia de miscare si atunci cand sta pe loc.

Telekom Romania majoreaza din...
Citeste si: Telekom Romania majoreaza preturile abonamentelor in urma OUG 114/2018

Japonezii au mers si la interior pe aceeasi idee. Asa ca avem in fata o plansa de bord frumos sculptata, cu forme unice, dar simpla, cu cateva butoane si un afisaj central cu ecran lat de 8,8 inchi. Toate functiile pot fi accesate prin intermediul comenzilor de pe tunelul median.

Mazda3 bine echipata in Standard

Japonezii au decis ca echiparea de baza sa se numeasca Standard, insa sa aiba mai multe dotari ca in trecut si sa poata fi personalizata cu pachete de optiuni suplimentare.

In Standard, noua Mazda3 este echipata cu jante aliaj argintii de 16”, faruri LED cu spalator, lumini semnalizare cu LED, stopuri cu lumini LED, oglinzi electrice, incalzite si rabatabile automat, 8 difuzoare, sistem Bluetooth, Apple Carplay / Android Auto, sistem de navigatie integrat, proiectie laser pe parbriz (HUD), display color 8,8”, frana de parcare electrica cu functie Auto Hold, volan cu comenzi audio si Bluetooth, G-Vectoring Control Plus (GVC+), sistem asistenta la plecare din panta, senzori de lumina si ploaie, asistent inteligent de franare in oras (SCBS) inclusiv pietoni, sistem monitorizare unghi mort (BSM) cu RCTA, sistem asistenta mentinere banda (LKA), pilot automat adaptiv (MRCC), sistem inteligent de asistenta la viteza (ISA), sistem inteligent de franare (SBS), sistem recunoastere semne trafic (TSR), sistem control automat faza lunga (HBC), sistem alerta sofer (DAA), senzori de parcare spate.

Numeroasele dotari din echiparea de baza pot fi completate prin optarea pentru nivelul Plus, care ofera aditional jante de aliaj de 18”, scaune fata incalzite, volan incalzit, parbriz degivrat in zona stergatoarelor, climatizare automata pe doua zone, sistem de acces fara cheie, senzori de parcare fata, camera video marsarier si oglinzi exterioare si interioara electrocrome.

Incepand cu nivelul de echipare Plus, doritorii au la alegere patru pachete de dotari destinate sa creasca si mai mult confortul, eleganta si siguranta noii Mazda3. Pachetele Sound si Style sunt independente, insa Luxury si Safety necesita instalarea primelor doua.

Va recomand pachetul Sound, care costa in plus 500 de euro si consta intr-un sistem audio BOSE cu 12 difuzoare. Sunetul este senzational, asa cum am intalnit in modele premium care costa peste 50.000 euro.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Test drive cu Mazda 3 sedan facelift, 2.0 Skyactiv-G 120CP