Test drive cu Mercedes-Benz Clasa G: SUV-ul inconfundabil de 100.000 euro
Desi este inalt, G-ul are 1,97 metri, iar suspensia pare mai mult confortabila decat rigida, SUV-ul se lipeste ca un magnet de sosea cand accelerezi puternic. Si in viraje sta foarte bine chiar daca are o garda mare la sol. La o apasare usoara a pedalei de acceleratie, masina se transforma intr-una sport care te lipeste de scaun. Indiferent de viteza, in momentul in care SUV-ul da in gropi sau se inclina stanga dreapta, motorasele electrice din lateralele scaunelor vin sa te sustina la miscarile laterale.
Interiorul este o combinatie intre trecut si viitor si arata senzational. Bordul este mic si drept, asa cum arata pe masini in urma cu zeci de ani, avand o distanta de doar o palma pana la parbriz. Doar ca acum, bordul a primit doua ecrane LCD de 12 inchi, unul pentru sistemul de instrumente, iar altul pentru infotainment si niste guri de ventilatie cu un design futurist, asemeni modelului Clasa S. Tableta amplasata central are un meniu stufos si poate fi controlata de un joystick amplasat pe consola centrala.
Prima data cand te apropii de noul Clasa G ii observi simplitatea, aripile, capota, portierele drepte, apoi cand privesti pe geam in interior remarci ca este o masina scumpa cu tehnologii moderne.
Provocarea vine cand vrei sa deschizi portiera si vezi ca nu poti, pentru ca manerul este fix, nu culiseaza, sistemul fiind cel din anii "90. Pentru deschiderea portierei trebuie sa apesi pe butonul yalei.
Motorizarile sunt putine, dar puternice incat le ofere senzatii tari soferilor care platesc 100.000 de euro pe acest SUV.
Propulsorul diesel (G350 d) este un 3 litri diesel de 210 CP, care duce pana la 100 de km/h SUV-ul de 2,4 tone in 7,4 secunde. Motorizarile pe benzina sunt ceva mai puternice. G500 vine cu un propulsor de 4 litri 422 CP, care accelereaza in 5,9 secunde, iar G63 AMG vine cu un 4 litri 585 CP, care accelereaza in 4,5 secunde.
Consumul nu pare extraordinar de mare pentru ca SUV-ul are un rezervor de 100 de litri, deci are o autonomie ca orice alta masina, de circa 600-700 km.
In oras, in weekend, am reusit sa am un consum de 17 litri la suta, in timp ce in cursul saptamanii consumul a fost de 24-25 de litri la 100 de km.
In extraurban, SUV-ul masiv, fara o forma prea aerodinamica, are un consum influentat foarte tare de puterea vantului. In drum spre Poiana Brasov, vantul din fata i-a adus SUV-ului un consum de 9,4 litri la o viteza de 70 km/h si de 14-15 litri la o viteza de 100 km/h.
Prin Bucuresti, plecarile de la semafor sunt rapide, putin cam smucite, esti luat mereu prin surprindere de agilitatea G-ului.
La drum lung este o placere sa privesti de sus traficul, este o imagine ca de cinema. In fata G-ului toate masinile par mici, pana si SUV-urile arata precum un break cand le privesti de sus.
In off-road, garda la sol inalta il ajuta sa traverseze un vad cu apa cu o adancime de 70 cm. SUV-ul are un unghi de atac de 31 de grade si un unghi de degajare de 30 de grade. Trei diferentiale impreuna cu sistemul Low Range il pot face de neoprit indiferent de terenul abordat.
G500 are un pret de pornire de 109.200 euro cu TVA. Exemplarul de test a avut dotari in plus, care au crescut pretul la peste 135.000 euro cu TVA. G350 d costa de la 97.000 euro cu TVA, in timp ce G63 AMG are un pret de 150.400 euro cu TVA.
Modelul Mercedes-Benz Clasa G este fabricat in Austria la Graz, in Algeria la Tiaret si in Grecia la Thessaloniki. Mai multe informatii despre noul Mercedes-Benz Clasa G gasiti aici.
Date tehnice Mercedes-Benz Clasa G 4.0 Benzina Biturbo (G500) 422CPMotor: 3982 cmc benzina
Transmisie automata cu 9 trepte
Putere maxima (cp/rpm) 422 / 5250
Cuplu maxim Nm (rpm) 610 (2000)
Viteza maxima (km/h) 210
Acceleratie (0-100km/h) 5,9
Consum mixt (l/100 km): 11,8
Capacitate rezervor: 100 litri
Volum portbagaj litri: 454
Lungime: 4,72 metri
Latime: 1,87 metri
Inaltime: 1,96 metri
Emisii CO2 g/km: 269 g/km
Masa proprie (kg) 2.429