Germania va avea prima fabrica de baterii pentru masini electrice din Europa, iar Franta si Suedia vor sa o urmeze. Comisia Europeana urmeaza sa aprobe subventiile de stat pentru un consortiu transfrontalier de celule de baterii, care implica grupul PSA, filiala sa germana Opel si Total's Saft.

Franta si Germania au alocat 1,7 miliarde de euro pentru a sprijini aliantele companiilor incercand sa reduca dependenta producatorilor europeni de furnizorii asiatici si in acelasi timp sa protejeze locurile de munca expuse riscului de trecere de la motoarele cu combustie la cele electrice, scrie Automotive News Europe.

Alianta PSA / Saft intentioneaza sa transforme o fabrica Opel in Kaiserslautern, in vestul Germaniei, aproape de frontiera franceza, intr-o unitate de productie a celulelor de baterii.

Peste 30 de companii au solicitat finantare de la Ministerul Economiei Germane printre care producatorii de automobile Volkswagen si BMW, producatorul german de baterii Varta si producatorul suedez de productie de baterii Northvolt.

Northvolt vrea o fabrica de 1,6 milioane de dolari in Suedia. Fabrica, cu o capacitate care ar putea ajunge la 32 GWh pana in 2023, ar putea fi inaugurata la sfarsitul anului viitor.

Deputatii francezi au adoptat...
Citeste si: Legea care prevede restaurarea Notre-Dame in decurs de 5 ani, adoptata

Celulele sunt scumpe datorita materiilor prime necesare pentru a le construi. Prin urmare, Northvolt spera ca, facand elementul catod cu ajutorul energiei ieftine din surse regenerabile din Suedia, poate construi celule la un pret mai mic. Northvolt are o potentiala oferta locala, prin urmare Finlanda va avea prima mina de litiu din Europa.

By Sergii Chernov / Shutterstock

Lipsa actuala a productiei de celule este o bariera pentru producatorii de automobile din Europa, insa cu unitati de productie europene, acestia vor putea sa isi atinga planurile de vanzari.

Cei mai mari producatori de baterii din Asia sunt interesati sa investeasca pe piata europeana, intrucat exporturile catre Europa sunt costisitoare. In prezent, mai putin de 1% din productia globala de celule litiu-ion provine din Europa.

Peste 10.000 de masini...
Citeste si: Peste 10.000 de masini electrice VW ID.3 au fost deja pre-rezervate

China, Japonia si Coreea - marii producatori de celule

China este in prezent centrul dominant de productie pentru celulele litiu-ion cu 60% din totalul global, Japonia este pe locul al doilea cu 17%, iar Coreea este pe locul al treilea cu 15%.

Sursa foto: By Photomontage / Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Germania a aprobat transportul cu trotinete electrice. Iata conditiile