12 Ianuarie 2007

China, a doua piata auto mondiala

Piata chineza a absorbit, in 2006, peste 7,22 milioane de automobile si a urcat pe locul doi in lume, dupa Statele Unite, surclasand Japonia, in ierarhia vanzarilor de masini.

Anul trecut s-au vandut 7,22 milioane de automobile in cea mai populata tara de pe glob, cu 25% peste nivelul din 2005, cand vanzarile au fost in jurul a 5,5 milioane de unitati, conform Asociatiei Constructorilor Chinezi de Automobile, informeaza NewsIn, citand cotidianul francez La Tribune.

Per total, vanzarile de automobile noi in China s-au triplat in ultimii cinci ani, iar estimarile indica o crestere de 15% in acest an, pana la aproape opt milioane de unitati. Lucrul marcant pentru piata auto mondiala in 2006 este ca vanzarile totale de automobile din China le-au depasit pe cele din Japonia, unde piata a scazut usor, pana la 5,72 milioane de automobile, scrie ziarul francez La Tribune in editia sa electronica.

Publicatia adauga ca si productia de automobile din China a urcat anul trecut cu 27%, pana la 7,28 milioane de unitati. Anul recent incheiat a fost unul record si pentru exporturile chinezesti de automobile care au crescut cu 60%, pana la 300.000 de automobile. Piata americana ramane detasat cea mai mare piata auto mondiala, cu vanzari care anul trecut s-au situat in jurul a 16,6 milioane de automobile.



Citeste si