12 Ianuarie 2007

Dacia a acoperit 4% din piata auto bulgara, in 2006



Dacia a controlat anul trecut 4% din piata bulgareasca in care s-au vandut, in total peste 40.000 de masini noi, cu 27,5% mai mult decat in 2005, conform datelor Uniunii Importatorilor de Automobile din Bulgaria (UIAB)

In Bulgaria s-au vandut anul trecut 42.625 de masini, cu 27,5% peste cifrele din 2005. Peugeot a fost cea mai cautata marca de automobile din Bulgaria, cu 10,8% din piata si 4.628 de masini comercializate. Pe locul secund se afla Toyota care, cu cele 4.204 autoturisme vandute, a avut 9,9% din piata, informeaza NewsIn, citand SeeNews.

Alte patru marci de automobile, Ford, Opel, Skoda, Citroen, au avut anul trecut o cota de peste 5% fiecare. Renault a terminat anul pe locul opt cu 2.014 masini vandute, in timp ce Dacia a incheiat pe locul zece, cu 1.721 de masini Logan comercializate, ceea ce echivaleaza cu 4% din piata. Modelul a fost lansat pe piata bulgara in februarie 2006.

In afara celor 42.000 de masini, pe piata bulgara s-au vandut anul trecut 2.440 de vehicule comerciale, capitol la care producatorul italian Iveco are o treime din piata. In 2005, in tara vecina s-au vandut 33.434 de masini, in crestere cu 34% fata de 2004, mai putin decat rata prognozata de 40%.

Raportat la populatie, in 2005 in Bulgaria s-a vandut un autoturism nou la fiecare 240 de locuitori, in timp ce in Romania raportul a fost de 1 la 100. Acest raport este totuti in continuare mai mic decat in vestul Europei - in Franta, in 2005 s-a vandut un automobil nou la fiecare 24 de locuitori, iar in Germania raportul a fost 1 la 23.



Citeste si