Asociatia Coalitia pentru Economia Digitala solicita primului ministru Viorica Dancila si presedintelui partidului Liviu Dragnea implicarea pentru reglementarea cat mai rapida a serviciilor de ride shareing si e-hailing disponibile pe piata din Romania, conform unui comunicat de presa.

In scrisorile deschise adresate acestora Asociatia spune ca modificarile aduse la legea 38/2003 intrate in vigoare saptamana trecuta, impreuna cu lipsa unei reglementari specifice pentru industria de ridesharing și e-hailing au creat o criza in domeniul serviciilor de transport alternativ, criza care se adancește pe zi ce trece. Modificarile la legea taximetriei au dus la numeroase abuzuri, multi șoferi ai Uber, Clever și Bolt fiind amendati de Politie și luandu-se impotriva lor masura ridicarii placutelor de inmatriculare pentru 6 luni.

Incertitudinea a redus numarul soferilor activi pe aplicatiile companiilor de ride sharing, acesta fiind cu 25% mai mic decat media zilnica, ceea ce a facut ca timpul de asteptare sa creasca la peste 10 minute. In prezent sunt cu aproximativ 35% mai putini soferi care preiau comenzi pe cele trei aplicatii. Acest lucru se traduce in timpi foarte mari de asteptare, de aproape patru ori fata de o zi obisnuita dar si in costuri considerabil mai mari pentru romanii care folosesc aceste aplicatii.

Scrisoarea dechisa trimisa de Asociatia Coalitia Economia Digitala pentru Liviu Dragnea:

"Stimate Domnule Presedinte,

Ne adresam Dumneavoastra ca Presedinte al principalului partid de guvernamant pentru a preveni o
criza care poate avea efecte extrem de grave atat asupra cetatenilor, cat si asupra
economiei romanesti.

Dan Barna, despre motiunea de...
Citeste si: Barna, despre motiunea de cenzura: E dificil de spus daca trece

Modificarile aduse de ordonanta care modifica legea 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in
regim de inchiriere, intrate in vigoare saptamana trecuta, impreuna cu lipsa unei reglementari specifice
pentru industria de ridesharing si e-hailing au creat o criza in domeniul serviciilor de transport alternativ,
criza care se adanceste pe zi ce trece. Asa cum anticipasem, modificarile la legea taximetriei au dus la
numeroase abuzuri, multi soferi ai Uber, Clever si Bolt fiind amendati de Politie si luandu-se impotriva lor
masura ridicarii placutelor de inmatriculare pentru 6 luni.

Mai mult, incertitudinea a redus numarul soferilor activi pe aplicatiile companiilor de ride sharing, acesta
fiind cu 25% mai mic decat media zilnica, ceea ce a facut ca timpul de asteptare sa creasca la peste 10
minute. In prezent sunt cu aproximativ 35% mai putini soferi care preiau comenzi pe cele trei aplicatii.
Acest lucru se traduce in timpi foarte mari de asteptare, de aproape patru ori fata de o zi obisnuita
dar si in costuri considerabil mai mari pentru romanii care folosesc aceste aplicatii.

Serviciile de ridesharing si e-hailing sunt folosite de 2,5 milioane de romani, iar existenta si buna
functionare a acestora sunt esentiale pentru asigurarea unui transport eficient in Bucuresti si marile orase
ale tarii. Nu doar industria, dar si utilizatorii acestor servicii doresc o reglementare cat mai urgenta a
acestora. O petitie care cere reglementarea de urgenta a acestui tip de servicii a adunat, in
cateva ore, zeci de mii de semnaturi iar numarul acestora creste in fiecare minut.

Domnule Presedinte, desi am discutat impreuna cu reprezentantii Ministerului Transporturilor si cei ai
Ministerului Dezvoltarii Regionale ca reglementarea acestor servicii sa fie aprobata in acelasi timp cu
intrarea in vigoare a modificarilor la legea taximetriei, acest lucru nu s-a intamplat. Desi cele doua
ministere au elaborat deja un priect de Ordonanta de Urgenta, iar industria si expertii au oferit toate
propunerile necesare pentru ca acest proiect sa permita functionarea in continuare a acestor servicii,
adoptarea acestuia intarzie. Este nevoie de o decizie politica pentru adoptarea acestui proiect
de Ordonanta de Urgenta in prima sedinta de Guvern.

Pagina de Media: Cati bani au...
Citeste si: Cati bani au cheltuit pe TV partidele in campania electorala

De decizia Dumneavoastra nu depinde doar transportul celor 2,5 milioane de utilizatori, ci si veniturile
celor peste 20.000 de soferi, precum si beneficiile economice de peste 1 miliard de lei pe care le creaza
aceste servicii.

Cu deosebita consideratie,
Catalin Codreanu
Presedinte Asociatia Coalitia pentru Economia Digitala "


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Protest la Cotroceni: circa 50 de persoane cer eliberarea lui Dragnea