Producatorii auto lupta pentru a salva masinile de clasa mini si mica de la disparitie, intrucat pretul acestora va creste considerabil din cauza noilor reguli UE pentru siguranta si a celor anti-poluare, scrie Automotive News Europe.

"Noile reguli privind emisiile de CO2 vor forta producatorii de automobile sa investeasca mii de euro in tehnologie pentru fiecare masina. Masinile mari au preturi si marje care pot acoperi aceste costuri. Masinile mici pur si simplu nu au cum. Aceste segmente ar putea fi abandonate in curand de multi producatori", ​​a declarat Max Warburton, analist la firma de cercetare si brokeraj Sanford C. Bernstein.

Standardele mai stricte pentru oxizii de azot (NOx) Euro6d Temp, care vor intra in vigoare in septembrie 2020, vor costa aproximativ 2.000 euro de masina, indiferent daca are motor pe benzina sau diesel.

De asemenea, incepand cu anul 2021, cerintele UE sunt ca fiecare masina, indiferent de clasa, sa aiba echipamente de siguranta bazata in principal pe camere video, iar acest obiectiv va creste preturile cu inca cateva mii de euro.

Reducerea emisiilor de CO2 prin electrificarea partiala, cum ar fi adaugarea tehnologiei hibride usoare, hibride complete sau hibride, este o optiune, insa aceasta solutie nu va fi viabila din punct de vedere economic pentru multe branduri. O optiune usoara hibrid de 48 de volti adauga intre 600 de euro si 1.000 de euro per masina, conform analizei Bernstein. Un hibrid complet va costa in plus aproape 2.000 de euro, in timp ce pentru un hibrid plug-in costul urca cu 5.000 euro.

China, alarmata de incendiile...
Citeste si: China, alarmata de incendiile recente, cere teste pe masini electrice

Privind costul mediu al masinilor mici este clar ca acestea nu pot absorbi costurile suplimentare. Statisticile JATO arata ca pretul mediu de vanzare al automobilelor in Germania, Spania, Franta si Italia in primul trimestru al anului trecut a fost de 14.152 de euro pentru clasa mini si 17.459 de euro pentru clasa mica.

Viitorul masinilor de clasa mini si mica este electric

Fiat va lansa in 2020 o versiune complet electrica a modelului Fiat 500 pentru a se pregati pentru ceea ce unii producatori de automobile cred ca este singura propulsie viabila pentru masinile de clasa mini si mica.

CEO-ul Citroen, Linda Jackson, a declarat ca viitorul modelului C1 ar putea fi electric. Si Skoda are pregatita o versiune electrica pentru Citigo, denumita iV. Este de asteptat ca si Seat sa lanseze un model electric sub 20.000 euro in 2023.

La Geneva, Peugeot a dezvaluit un rival pentru Zoe, sub forma modelului e208, in timp ce Opel si Citroen se pregatesc sa lanseze automobile mici si electrice de mici dimensiuni.

Volkswagen si Ford, la un pas...
Citeste si: Volkswagen si Ford, la un pas de colaborare pentru masini electrice

Honda va lansa o masina electrica mica, Honda E, anul viitor, dupa prezentarea la Salonul Auto de la Frankfurt in acest an. Intre timp, Dacia, Nissan si Mazda sunt asteptate sa isi faca debutul, pe termen mediu, cu modele electrice.

Cu cat vor creste preturile masinilor de clasa mini

In prezent, clientii modelelor de clasa mini platesc intre 12.000 si 14.000 euro pentru o masina noua, insa daca aceasta va fi electrica pretul va creste la 18.000-20.000 euro, fiind o diferenta de 6.000 euro.

Modelele amenintate de noile reguli UE sunt Opel Karl, Opel Adam, Peugeot 108, Citroen C1, Ford Ka+, VW up!, Seat Mii, Skoda Citigo, Renault Twingo, MINI, VW Polo, Audi A1, Skoda Fabia, Seat Ibiza, etc.

Planurile Mazda pentru...
Citeste si: Planurile Mazda pentru electrificare: prima masina electrica, in 2020

Sursa foto: By Scharfsinn / Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
VW garanteaza o capacitate de 70% a bateriilor ID.3 dupa 8 ani