Uzina Michelin Victoria Floresti, prima fabrica de anvelope din Romania, construita prin decret regal in 1936 la cererea Principesei Elisabeta, a implinit anul acesta, in iulie, 80 de ani de la inaugurare. La acea vreme, uzina se numea Banloc - Goodrich, avea o imagine americana si fabrica peste 11.000 de anvelope in cele 6 luni ramase din an, cam cat produce acum intr-o singura luna.

VIDEO: Evolutia fabricii de anvelope Victoria Floresti

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

De-a lungul timpului, fabrica de anvelope de la Floresti a trecut prin mai multe etape de dezvoltare si a echipat modelele Dacia produse la Mioveni. Primul autoturism romanesc Dacia 1100 a fost echipat cu anvelopa radiala 145/15 realizata la uzina Victoria in anii 60.

In 1963, Romania exporta anvelope produse la Floresti catre Finlanda, Cipru, Grecia, Africa si Thailanda. La sfarsitul anilor 70, uzina ajungea la o productie de 1 milion de anvelope - velo, moto, turism, camion, tractor si agricole.

In anii 90, Uzina Victoria este privatizata si devine membra a Grupului Tofan producand anvelopele Danubiana. In 2001, fabrica de anvelope este preluata de Grupul Michelin si incepe sa produca pentru piata americana.

Din 2004, anvelopele de la Floresti ajung din nou pe modele Dacia, este vorba de brandul Kormoran K801 (185/65/15). Intre 2005 si 2006, sunt produse in Romania anvelopele Michelin Energy avand ca destinatie echiparea din fabrica a modelului Logan. Din 2008, uzina din Romania incepe productia anvelopelor Michelin XM1 pentru piata din Asia.

Citeste si:
Michelin Romania estimeaza in 2008 o cota de 31-32% din piata de...
Michelin Romania estimeaza in...

In 2011, Uzina Michelin Victoria incepe productia primei anvelope de 18 inch, iar doi ani mai tarziu intra in productie si anvelope de 19 toli.

Din 2018, o noua tehnologie ajunge in fabrica de anvelope Victoria, tehnologia Michelin Acorus, care include doua extensoare din cauciuc montate pe o janta speciala pentru a crea o roata flexibila care absoarbe efectele gropilor. Pe langa aceste extensoare, anul trecut au fost produse si primele anvelope de 20 de toli.

In vizita la Uzina Victoria Floresti in 2019

Prima vizita pe care am facut-o la Victoria Floresti a fost in Atelierul fabricare amestec (MAT SF), care a pornit odata cu uzina. Aici sunt realizate amestecuri necesare in productia de anvelope. Din 2014, acestea au ajuns si la export. In prezent, jumatate din cantitate este exportata.

Citeste si:
Cum sa evitati acvaplanarea in timpul ploilor abundente
Cum sa evitati acvaplanarea...

De la Atelierul de fabricare amestec ne-am indreptat catre Atelierul de semifabricate, unde sunt produse componentele unei anvelope: banda de rulare, pelicula, talonul, intaritura, etc.

A urmat apoi Atelierul de confectie, locul unde anvelopele primesc forma. In acest atelier peste 60 de masini sunt operate manual de 300 de angajati care lucreaza in schimburi. Nu exista roboti, iar masinile nu sunt automatizate. Cu ajutorul aparatelor, operatorii monteaza bobinele care asigura etanseitatea, taloanele si flancurile. Toate componentele sunt aplicate manual.

Capacitatea unui post de lucru este de 600 de carcase de anvelope pe zi. Aceste masini operate manual au avantajul de a permite productia simultana a mai multor dimensiuni de anvelope. Pot fi produse anvelope pana la 20 de inch. Unele masini, denumite faza 2, permit montarea a 750-800 de anvelope pe zi.

Citeste si:
Nokian lanseaza un sistem de monitorizare pentru anvelope
Nokian lanseaza un sistem de...

Urmatoarea vizita a fost in Atelierul de vulcanizare al anvelopei crude. Aici matritele se monteaza pe presa. Sunt in total 7 linii de presa si urmeaza sa fie montata o linie noua. Anvelopele crude sunt vopsite si vulcanizate, iar apoi sunt transportate pe lant catre singurii roboti din uzina, care ii vor pune pe paleti.

Din totalul productiei de anvelope a uzinei Victoria Floresti, 96% sunt cauciucuri bune. Rebuturi fiind o anvelopa din 100 produse.

Productia fabricii de anvelope detinuta de Michelin a fost in iunie anul acesta de peste 13.000 de anvelope pentru autoturisme si camioane, marcile Kleber si BF Goodrich, care au ajuns in piata de retail. Fabrica produce in urma comenzilor, fara a avea stocuri. In total, sunt fabricate 400 de dimensiuni de anvelope. Circa 90% din productia realizata ajunge la export. La Floresti lucreaza 1.450 de angajati, dintre care 30% sunt femei.

Grupul Michelin are in Romania trei unitati de productie, uzina Victoria Floresti, care produce cauciucuri pentru autoturisme si camionete, Anvelope Zalau, unde sunt produse anvelope de camion si industriale, si Cord Zalau, care produce cord metalic. Michelin are in Romania 4.600 de angajati, iar investitiile totale se ridica la 590 de milioane de euro.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si