Conform unui sondaj realizat recent de platforma InspectorAuto.ro, 90% dintre respondenti considera ca este mai important sa cunoasca istoricul de daune inainte de achizitie si nu istoricul de kilometri asa cum s-ar fi asteptat toata lumea.

"90% din cumparatorii de masini second-hand au declarat ca ar prefera sa stie istoricul de daune decat cel de kilometri. Este oarecum surpinzator sa aflam acest lucru din moment ce cuvantul “kilometri” este pe buzele tuturor cumparatorilor de masini care ne contacteaza. Marea lor majoritate nici nu stiu ca se poate afla istoricul de daune online iar o alta parte importanta crede ca daunele se trec in cartea de service. Nimic mai fals, in cartea de service se trec de obicei doar reviziile si rechemarile in service", a declarat Mihai Cune, fondatorul platformei de verificari online a masinilor.

Conform unui alt studiu facut in prima parte a anului 2019 pe un esantion de 1.000 de anunturi cu masini second-hand publicate pe internet, InspectorAuto a descoperit ca 60% aveau cel putin o dauna ascunsa iar putin peste 2% aveau daune totale nedeclarate. Cu cat masina este mai ieftina cu atat creste riscul de a cumpara o masina cu mai multe daune.

Cele mai multe masini cu daune sunt cele sub 10.000 euro, urmate apoi de cele intre 10.000 si 15.000 euro si de cele intre 15.000 si 30.000 euro.

Si totusi, in Romania, inca se pot vinde lejer masini care au avut daune majore pentru ca majoritatea cumparatorilor nu verifica masina inainte de cumparare, reiese din sondajul InspectorAuto. 55% dintre respondenti au recunoscut ca nu au facut o verificare tehnica si de daunalitate inainte de cumparare, in timp ce 45% au spus ca au cumparat masina doar dupa ce au verificat-o.

Citeste si:
RCA: 3 semnale care anunta o toamna de "criza" pentru asiguratori
RCA: 3 "semnale" care anunta...

"Foarte multi cumparatori nu au cunostinte tehnice despre masini sau despre legislatie si se rezuma la a evalua cum arata masina, ce dotari are si cat de frumoasa este povestea vanzatorului. Nu stiu ce este acela un certificat de autenticitate si ce rol are sau ce acte sa ceara vanzatorului. Din pacate am observat ca multi cumparatori inca se incred in cartile de service desi acestea se pot falsifica cu 100-200 lei", a adaugat Mihai Cune.

O alta problema semnalata de respondentii sondajului a fost ca nu stiu ce sa faca in cazul in care constata ca “au luat teapa” cumparand o masina cu probleme ascunse. Multi se resemneaza cu idea, altii “dau teapa mai departe”, iar altii incearca sa isi faca dreptate apeland la instantele de judecata. Din pacate legislatia nu il ajuta foarte mult pe cumparatorul de masini pentru ca vanzarea masinilor cu kilometrajul modificat sau cu daune ascunse nu sunt expres prevazute in vreo infractiune ci se merge pe drept comun. De aceea este foarte important ca toate verificarile sa se faca inainte de cumparare, inainte sa dai banii pe masina.

InspectorAuto.ro ofera istoricul de kilometri si daune al unei masini second-hand pe baza seriei de sasiu si are o baza de date de peste 6 milioane de inregistrari; in acest fel cumparatorul poate sti concret daca este pe cale sa cumpere o masina cu kilometri dati inapoi, una care a avut doar avarii minore sau una care a fost dauna totala.

Citeste si:
Inscrierile pentru recuperarea daunelor provocate de "cartelul...
Inscrierile pentru...

Sursa foto: Image by Marcel Langthim from Pixabay

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Studiu: Masinile second-hand la vanzare in Romania au in medie 3 daune