Cercetatorii Kaspersky au analizat, post vanzare, o serie de dispozitive pentru masini conectate, concepute pentru a face vehiculele mai inteligente. Aceasta nisa s-a dovedit a fi mai sigura decat alte accesorii IoT.

In prezent exista doua modalitati prin care pasionatii de masini pot obtine un vehicul conectat - sa cumpere de la un dealer o masina „inteligenta din fabricatie” sau sa-si imbunatateasca masina existenta cu o serie de „dispozitive inteligente" suplimentare.

Cercetatorii au analizat mai multe dispozitive alese aleatoriu, printre care un scanner auto OBD, un sistem de monitorizare a presiunii si a temperaturii in anvelope, un sistem de alarma inteligent, un dispozitiv de urmarire GPS si o camera auto controlata printr-o aplicatie.

Rezultatele au fost o surpriza placuta: chiar daca industria IoT a fost adesea considerata vulnerabila, aceste dispozitive inteligente si conectate pentru industria auto s-au dovedit a fi destul de sigure, fara vulnerabilitati majore. Cu toate acestea, au fost dezvaluite cateva probleme de securitate: capacitatea de a accesa de la distanta datele privind dinamica de condus, posibilitatea de a manipula semnalele de la sistemul de monitorizare a anvelopei si, alarmant, capacitatea de a deschide usile vehiculelor, utilizand sistemul de alarma. Insa toate aceste elemente sunt fie foarte greu de implementat, fie nu aduc nici un beneficiu evident sau imediat pentru un infractor.

„Dispozitivele examinate respecta multe politici de securitate si s-au dovedit multumitoare, cu exceptia catorva probleme mici”, observa Victor Chebyshev, expert in securitate la Kaspersky. „Acest lucru se datoreaza in parte functionalitatii limitate a acestor dispozitive si lipsei unor consecinte grave in cazul unui atac reusit prin intermediul acestor produse, dar si vigilentei producatorilor”

Sursa foto: By franz12 / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri