23 August 2019

Mersul trenurilor din Olanda trece de la minute la secunde



ProRail, compania olandeza care gestioneaza infrastructura feroviara, a stabilit Mersul Trenurilor pe 2020 cumuland cererile operatorilor de pasageri si de marfa si marea noutate este ca vor fi folosite unitati mult mai mici de timp: 6 secunde, in loc de un minut. Intr-un raspuns pentru HotNews.ro cei de la ProRail au explicat faptul ca planficarea la nivel de 6 secunde va face ca trenurile sa fie si mai punctuale. Pasagerii vor vedea pe tabele timpii afisati tot la nivel de minut, dar pe viitor se vor face teste si se va trece la secunde, mai spun cei de la companie.

Olanda are trenuri rapide si eficiente si are una dintre cele mai aglomerate retele europene: 7.000 km de linii, 400 de statii si 34 de operatori de calatori si marfa.

De la Amsterdam la Rotterdam via Schiphol Airport, trenurile fac 41 de minute pe 70 km. De la Maastricht la Amsterdam calatoria dureaza 2 ore si 21 minute (212 km, 6 opriri). Trenurile sunt si extrem de dese, de exemplu intre Amsterdam si Rotterdam sunt 100 pe zi/sens.

Mersul Trenurilor va intra in vigoare in decembrie dar este pregatit cu cateva luni inainte pentru ca toti operatorii sa stie exact cum sa gestioneze materialul rulant si cum sa repartizeze angajatii. Gestionarul de infrastructura ProRail tine cont de dorintele operatorilor si anunta ca, pentru o mai buna eficienta in retea, anul acesta sistemul de planificare se schimba de la minut, la mici blocuri de timp ce reprezinta o zecime de minut, adica 6 secunde.

Schimbarile sunt relatate de mai multe publicatii, printre care si railway-news.com.

Aceste mici intervale de timp vor fi folosite pentru comunicarea dintre gestionarul de infrastructura si companiile care opereaza trenurile, insa cei de la ProRail spun ca se vor face teste in viitor astfel incat si pe tabelele electronice sa apara si secundele, alaturi de minut.

Reteaua olandeza devine tot mai aglomerata si pe unele relatii numarul de trenuri va creste si cu peste 50% pe zi.



Citeste si