22 Ianuarie 2007

Rusia ar putea deveni in 2010 a doua piata auto europeana



Rusia ar putea deveni in 2010 a doua mare piata auto europeana, iar cel mai optimist scenariu prevede ca in 2015, vanzarile de masini noi vor ajunge la 3,5 milioane de unitati, ceea ce ar putea plasa Rusia, pe primul loc in Europa, arata un studiu PricewaterhouseCoopers (PwC).

Anul trecut, pe piata rusa s-au vandut 1,8 milioane de masini noi, iar pentru prima oara numarul masinilor straine l-a depasit pe cel al autoturismelor rusesti. Astfel, in 2006 rusii au cheltuit 32 miliarde dolari pentru un total de doua milioane de masini (1,8 milioane noi si peste 200.000 second-hand), conform unui raport al PwC citat de NewsIn.

Vanzarile automobilelor straine au crescut cu 65% anul trecut, in timp ce la masinile rusesti s-a inregistrat o scadere de 5%. Analistii PricewaterhouseCoopers considera ca Rusia ar putea deveni in 2010 a doua piata auto europeana dupa vanzari, iar in 2015, rusii ar putea sa cumpere chiar 3,5 milioane de masini noi, mai mult decat se vinde acum in Germania - cea mai mare piata europeana cu 3,46 milioane de masini vandute in 2006.

Germania a fost urmata de Marea Britanie cu 2,34 milioane, Italia cu 2,31 milioane si Franta cu doua milioane. Raportul PwC prezinta insa si o varianta mai putin optimista legata de cresterea pietei auto ruse pana in 2015. Astfel, daca o serie de probleme nu sunt rezolvate, in opt ani, vanzarile ar putea sa urce numai cu 25%, pana la 2,3 milioane de unitati.

Problemele mentionate de raport tin de componenetele de calitate proasta, de aglomeratia de pe drumuri, de lipsa transparentei pe piata second-hand si de lipsa unui sistem de reciclare eficienta a automobilelor scoase din uz. Cei de la PwC spun ca evolutia pietei auto rusa va depinde enorm de mult de felul cum autoritatile vor trata aceste patru probleme.

Raportul mentioneaza ca in prezent, legislatia rusa franeaza cresterea pietei de second-hand, deoarece dealerii de masini uzate trebuie sa plateasca TVA pentru intreaga valoare a masinii, in timp ce in alte tari dealerii platesc TVA doar pentru profitul pe care il fac la re-vanzare.

Daca aceste bariere legislative vor disparea, piata rusa de masini second-hand ar putea sa fie in 2010 de patru ori mai mare decat anul trecut. Astfel, rusii ar putea sa cumpere in 2010 aproximativ 900.000 de masini vechi, dupa ce in 2006 au achizitionat 260.000.



Citeste si