Asociatia Pro Infrastructura sustine ca se poate deschide traficul pe lotul 3 din Autostrada Lugoj-Deva si acuza Ministerul Transporturilor si Compania de Drumuri de manipulare, prezentand o fisura situata de la granita cu lotul 2 de la Holdea, unde nu se va circula cel putin pana in 2024, pentru ca tronsonul abia a fost scos la licitatie.

"In incercarea disperata de a justifica o nemaivazuta reziliere de contract la 99% stadiu fizic si de a ascunde ca antreprenorul (Comsa) a castigat deja pe fond primul proces privind executarea garantiei, CNAIR escaladeaza conflictul si se agata de fiecare crapatura. Ieri, CNAIR si ministrul Cuc au declansat un circ mediatic facut pe baza unei manipulari grosolane, prezentand o fisura in asfalt fara a preciza locul acesteia: la granita cu lotul 2 de la Holdea, acolo unde nu se va circula cel putin pana in 2024, tronson abia scos la licitatie in 03.07.2019", scrie Asociatia Pro Infrastructura.

Asociatia sustine ca au existat numeroase cazuri in care sosele proaspat construite au fost inaugurate cu probleme tehnice, iar acestea au fost rezolvate pe parcurs, cat timp obiectivul de infrastructura avea garantie.

"Este manipulare sa masori cu pixul o crapatura (vezi fotografia nr. 1), fara sa spui ca au existat zeci de fisuri asemanatoare remediate pe multe segmente inaugurate recent, remedieri facute in perioada de garantie pe banii constructorilor. Orice problema tehnica putea fi rezolvata de constructor (Comsa) pe banii lui! Dar, in urma rezilierii, garantia de 4 ani s-a pierdut!", sustine Pro Infrastructura.

Mai mult, asociatia vine cu exemple de tronsoane de autostrada care au avut probleme tehnice, dar au fost remediate pe banii constructorilor.

Citeste si:
Avocatul Poporului cere Guvernului repararea urgenta a drumurilor
Avocatul Poporului cere...

"Este manipulare sa legi crapatura de o alunecare a marginii terasamentului dintr-un alt loc, din 2017, fara sa spui ca astfel de alunecari au aparut pe mai toate santierele de autostrada, ba chiar mult mai grave. Exemple? A1 Lugoj-Deva lot 4 in 2015 (langa Bretea Muresana) sau A10 Sebes-Turda lot 4 in 2017 (zona Stejeris) cand a luat-o la vale toata autostrada, pe intreaga latime. Ambele cazuri au fost, evident, remediate de constructori pe cheltuiala lor. Este manipulare sa vorbesti de blocarea traficului timp de inca un an ca sa faci o expertiza, cand stim ca pe A1 Orastie-Sibiu lotul 3 traficul e deschis din 2014 si expertiza nici nu s-a putut contracta, licitatia fiind anulata de doua ori!", mai sustine Pro Infrastructura.

Context

Fisura de 15 metri lungime aparuta pe lotul 3 din Autostrada Lugoj – Deva, la nicio luna de cand trebuia receptionat, este doar una dintre problemele de calitate de pe noua sosea si se estimeaza ca din tronsonul de 21 de kilometri facut de constructorul spanioli abia daca vor fi salvati la finalul reparatiilor cinci kilometri, au declarat surse apropiate situatiei pentru economica.net.

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a reziliat la finalul lunii august contractul lotului 3 al Autostrazii Lugoj-Deva, dupa ce a descoperit un record de neconformitati si nu a putut extinde garantia de la patru la zece ani.

Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, a anuntat ca lotul 3 al Autostrazii Lugoj-Deva va fi preluat de CNAIR care va face in regie proprie lucrarile ce mai trebuiau executate de constructorul spaniol, astfel incat traficul sa fie deschis.

Citeste si:
Cuc: Gara de Nord intra in modernizare din octombrie
Ministrul Transporturilor:...

Constructorul lotului 3 a anuntat, la acea data, ca se gandeste "foarte serios" sa faca plangeri penale si sa actioneze statul roman in judecata, considerand ca ministrul Transporturilor a reziliat contractul intr-un mod abuziv.

Reprezentantii constructorului au spus ca proiectul construirii lotului 3, dupa o colaborare "extrem de dificila" cu CNAIR, a fost finalizat si se astepta receptia lucrarilor si punerea in functiune. Constructorul a anuntat in 12 august ca lucrarile aferente proiectului au fost finalizate si ca nu existau impedimente de ordin tehnic sau contractual pentru ca CNAIR sa nu efectueze receptia proiectului si punerea sa in functiune, iar finisajele actuale erau in afara corpului autostrazii si se puteau executa fara a incurca traficul, ceea ce inseamna ca nu impiedicau receptia lucrarii.

Cu toate acestea, o fisura de 15 centimetri lungime si un centimetru latime, potrivit CNAIR sau 15 metri lungime si un centimetru latime, conform ministrului Cuc, a aparut pe lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva, la km 57+100, fiind vorba despre o problema de terasament, care nu va putea fi rezolvata pana la finele lunii septembrie, au declarat, miercuri, 11 septembrie, reprezentantii CNAIR, care au precizat ca a fost executata garantia depusa de constructor.

Miercuri, 11 septembrie, in Comisia pentru transporturi din Camera Deputatilor, ministrul Cuc declara ca lungimea fisurii este de 15 metri.

Citeste si:
Rovana Plumb, propusa pentru portofoliul Transporturi in CE
Rovana Plumb, propusa pentru...

Tot miercuri, constructorul spaniol al lotului 3 al autostrazii Lugoj-Deva a anuntat declansarea unui conflict diplomatic din cauza rezilierii contractului de catre autoritatile romane de resort, urmand ca ambasadorul Romaniei in Spania sa fie chemat la discutii.

Sursa foto: Asociatia Pro Infrastructura

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Lotul 3 Lugoj-Deva: record de neconformitati, deschidere incerta