Autoritatile vor adopta, in perioada imediat urmatoare, masuri suplimentare de control pentru tahografe, in cazul tir-urilor si masinilor care transporta marfa, si au in vedere, totodata, introducerea unor dispozitive pentru scanarea retinei, care au drept principal scop identificarea oboselii in cazul soferilor, a anuntat ministrul Transporturilor, Razvan Cuc.

"Am convocat la Ministerul Transporturilor Politia Romana, in special Brigada Rutiera, cat si experti de la Registrul Auto Roman, ISCTR (Inspectoratul de Stat pentru Control in Transportul Rutier, n.r.) si Autoritatea Rutiera Romana. Le-am solicitat si am luat cateva decizii cu privire la implementarea unor masuri suplimentare fata de reglementarile care exista in momentul de fata pe partea de control pentru tahografe si controlul care se exercita asupra tir-urilor si masinilor care transporta marfa. Am stabilit ca, in perioada imediat urmatoare, de luni, sa se formeze un grup mixt intre ISCTR si Politia Rutiera care va avea ca principal atribuit controlul tahografelor. Va fi facut un plan general. In dimineata in care se va stabili unde se vor face controalele acolo, se va pleca. Nu se va sti de catre absolut nimeni decat in ziua in care se va pleca pe traseele respective pentru a se face controalele care sa verifice daca soferii respecta timpii. Aceste lucruri au existat si pana in prezent. S-au aplicat sanctiuni foarte mari dar vrem sa intensificam aceste controale", a afirmat sambata ministrul Transporturilor, conform Agerpres.ro.

Pe de alta parte, acesta a anuntat ca, in urma consultarilor cu directorul de la RAR, George Dinca, va emite, in regim de urgenta, un ordin de ministru care va prevedea introducerea dispozitivelor pentru scanarea retinei.

"M-am consultat cu George Dinca, directorul de la RAR. Luni vom forma un grup de lucru si in regim de urgenta voi emite un ordin de ministru prin care vom introduce dispozitive pentru scanarea retinei. Exista astfel de dispozitive pe piata, care au ca principal scop identificarea oboselii pentru soferii care conduc aceste tiruri si sunt, totodata niste dispozitive care avertizeaza sonor in momentul in care se depaseste banda pe care se deplaseaza TIR-ul in mod normal. Sunt masuri de siguranta care trebuie introduse suplimentar. Probabil modelele noi de masini sunt prevazute cu astfel de sisteme dar sunt acele masini mai vechi in exploatare care trebuie sa beneficieze de aceleasi sisteme si elemente de siguranta pentru ca soferul sa fie avertizat", a explicat Razvan Cuc.

Potrivit ministrului de resort, orice element suplimentar introdus pe un autoturism, TIR sau microbuz de transport persoane care vine sa previna oboseala si atragerea atentiei pentru soferi este un element pozitiv.

Citeste si:
Cand se va deschide traficul pe lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva
Cuc anunta cand ar putea fi...

"Vom intensifica la maximum controalele pentru transportul de marfuri si la tonajul care este transportat pe astfel de tiruri. In afara de accidentele care vedem ca se intampla mai este si o alta problema care deriva din supraincarcarea acestor transporturi de marfuri si anume deteriorarea infrastructurii drumurilor nationale", a explicat acesta.

Razvan Cuc a precizat, de asemenea, ca, din informatiile pe care le detine, soferul de tir a oprit cu 3 kilometri inainte de producerea accidentului pentru a-si lua o cafea.

"Inainte sa se produca impactul, la 4:45, am fost informat de Politie, soferul a oprit cu 3 km inainte de producerea acestui accident pentru a-si achizitiona o cafea la popasul din localitatea Malu. Deci, pana nu se va termina ancheta, nu vreau sa ma antepronunt, dar nu cred ca a fost oboseala in cazul acestui incident. Vedem ce va spune si Politia. In acest moment, tahograful de la tir a fost recuperat, este intr-o stare destul de avariata, avem expertii de la ISCTR, RAR cat si expertii de la firma producatoare a tahografului care incearca sa identifice datele, sa vedem exact si viteza de deplasare cu care s-a incadrat in aceasta curba soferul de tir inainte sa se produca accidentul. Drumul era marcat corespunzator si semnalizat deci nu a fost o problema legata de partea de elemente de siguranta a drumului", a mai spus Cuc.

Pe de alta parte, ministrul Transporturilor a subliniat faptul ca, in paralel cu drumul national pe care s-a produs accidentul de sambata dimineata, exista si autostrada A2 pe care ar fi putut circula soferul de tir.

Citeste si:
Cuc: Lotul 3 din Lugoj-Deva, dat in circulatie in septembrie
Cuc: Lotul 3 al autostrazii...

El a raspuns astfel presedintelui Klaus Iohannis care a afirmat ca lipsa de infrastructura ucide si ca "nepasarea criminala a PSD costa vieti de romani".

"Am constat ca presedintele Iohannis isi cunoaste tara atat de prost incat nu isi da seama ca paralel cu drumul national este autostrada A2 pe care putea merge tir-ul care a produs incidentul nefericit. Aia a fost ruta pe care el a ales-o. Nu era trafic in acel moment dar putea folosi si autostrada. Infrastructura mare exista in paralel cu acest drum. Este vorba de ce alege fiecare sofer sa foloseasca pentru deplasari. Daca presedintele nu este in stare si nu are consilieri care ii pot explica ce presupune un proiect de infrastructura mare in Romania, o sa imi fac eu timp sa il primesc la o cafea in perioada urmatoare si o sa ii explic si cu autostrazile din Romania exact in se stadiu suntem. Din pacate domnul Iohannis s-a urcat pe cadavre in aceasta tragedie. Cand vorbeste de infrastructura trebuie sa si cunoasca zona. Stiu ca este complicat sa cunosti cand te plimbi cu avioane private care sunt inmatriculate pe trei firme separate, ba in State, ba in Marea Britanie, ba in Luxembourg. E greu sa vezi si ce se intampla in Romania dar langa acest drum este autostrada", a replicat ministrul Transporturilor.

10 persoane au murit si 7 sunt ranite in urma unui accident de circulatie produs sambata dimineata, la ora 5:00, in zona localitatii Sfantu Gheorghe, comuna Balaciu, intre un tir si un microbuz de transport pasageri. Accidentul a fost provocat de faptul ca soferul tirului a intrat pe contrasens si s-a ciocnit cu microbuzul de calatori.

Opt din cele zece persoane care au murit in accident erau angajati Mega Image, a anuntat retailerul pe pagina sa de Facebook. De asemenea, sapte dintre raniti sunt tot angajati ai companiei.

Citeste si:
Lotul 1 al autostrazii Sebes-Turda, dat in trafic la sfarsitul anului
Cuc, despre lotul 1 al...

Sursa foto: agerpress Foto

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
CNAIR va economisi 3 milioane de euro in urma reducerii de posturi