13 Octombrie 2019

Autostrada Ploiesti-Brasov, mai aproape de construirea in parteneriat public-privat. Comisia de Prognoza a ajuns la o intelegere cu asocierea sino-turca CCCC-Makyol



Comisia Nationala de Strategie si Prognoza (CNSP) a ajuns la o intelegere cu asocierea China Communications Construction Company – Makyol Insaat Sanayi Turizm pentru realizarea in regim de parteneriat public-privat (PPP) a autostrazii Ploiesti-Brasov, potrivit anuntului facut duminica de ministrul Transporturilor, Razvan Cuc. Autostrada Ploiesti-Brasov ar putea fi astfel primul drum de mare viteza care va fi construit in regim de PPP, pentru care soferii vor plati taxa, scrie g4media.ro.

Contractul ar urma sa fie semnat in perioada urmatoare, a anuntat ministrul Cuc. “Saptamana viitoare transmit contractul si el poate fi semnat de Comisia Nationala de Prognoza. Contractul trebuie aprobat prin hotarare de Guvern. Daca o putem da noi (guvernul Dancila, n.r), o vom da, daca nu o vom lasa pe tava viitorului Guvern”, a declarat Razvan Cuc.

Acesta ar fi al doilea mare contract directionat de guvernul PSD spre o companie chineza, dupa acordul preliminar pentru constructia reactoarelor 3 si 4 de la Cernavoda semnat intre Nuclearelectrica (SNN) si China Nuclear Corporation.

Comisia de Prognoza nu are experienta in lucrari de infrastructura sau in parteneriate public-privat gestionate, insa, a fost insarcinata de Guvern sa negocieze cu asocierea sino-turca realizarea in parteneriat public-privat a autostrazii.

Autostrada a fost impartita in trei sectoare:
Sector 1 – Ploiesti-Comarnic, km 0+000 – km 48+600,
Sector 2 – Comarnic-Predeal, km 48+600 – km 84+800,
Sector 3 – Predeal- Brasov (Cristian), km 84,4 – km 106,2 km.

Tronsonul dintre Rasnov si Cristian (lungime 6,3 km-autostrada si 3,7 km -drum national la 4 benzi cu separator median) va fi construit de asocierea Alpenside – Specialist Consulting. Pe acest tronson, lucrarile au inceput pe 20 mai si ar trebui sa se finalizeze peste an si jumatate.



Citeste si