A doua prioritate a companiei Automobile Dacia dupa problema lipsei autostrazilor este lupta impotriva masinilor cumparate la mana a doua care au invadat soselele din Romania, a declarat directorul general al Automobile Dacia si al Groupe Renault Romania, Christophe Dridi.

"Industria auto reprezinta 14% din PIB-ul Romaniei si 26% din exploatari, deci putem vorbi despre o adevarata industrie auto in Romania. Am fost intrebat care sunt prioritatile industriei auto din Romania, iar la Automobile Dacia avem patru prioritati: prima este infrastructura rutiera, in mod clar. A doua prioritate este lupta impotriva invaziei masinilor cumparate la mana a doua in Romania. Masinile second-hand au invadat strazile din Romania", a declarat directorul general al Automobile Dacia si al Groupe Renault Romania, in cadrul unei reuniuni dedicate viitorului Europei si al economiei romanesti, scrie Agerpres.

Acesta a subliniat ca problema autostrazilor din Romania nu se limiteaza la lipsa tronsonului Pitesti-Sibiu, ci este nevoie de construirea de autostrazi catre frontiera vestica, pentru conectarea cu Europa Occidentala.

"Intorcandu-ma la problema infrastructurii: este interesant faptul ca atunci cand vorbim despre infrastructura vorbim doar despre autostrada Pitesti-Sibiu. Este normal si e corect, dar sa va spun cum aratau lucrurile cand am venit in Romania, in 2016. Atunci am fost numit managerul fabricii de la Mioveni si impreuna cu echipa mea am vrut sa mergem in afara uzinei, ca sa vedem care este situatia, care sunt prioritatile principale, si intrucat digitalizarea era extrem de importanta pentru mine si intrucat auzisem ca Bosch cu fabrica din Cluj-Napoca erau cei mai buni, ne-am spus ca trebuie sa ii contactam si am mers la ei. Dar cand esti la Mioveni si vrei sa mergi la Cluj ai parte de o surpriza - mi-am spus ca este imposibil: 'Acesta este drumul catre Europa de Vest?' M-a surprins aceasta situatie, deoarece majoritatea afacerilor noastre de aici din Romania presupun legaturi cu Europa de Vest", a subliniat Christophe Dridi.

Directorul Automobile Dacia a confirmat ca este mereu in postura de a face presiuni constante pentru construirea autostrazii Pitesti-Sibiu.

Citeste si:
Tranzactiile cu masini noi, la cel mai bun nivel din ultimii 11 ani
Tranzactiile cu masini noi,...

"Da, autostrada Pitesti-Sibiu este extrem de importanta si trebuie sa ne axam pe dezvoltarea sa. Facem mereu presiuni peste presiuni pentru Pitesti-Sibiu", a precizat Dridi.

De asemenea, el a amintit ca industria auto are nevoie si de infrastructura de transport pe cai ferate si navale.

"Nu doar aceasta autostrada e cea de care avem nevoie, pentru dezvoltarea industriei auto avem 12 prioritati cat se poate de concrete, unele au legatura cu infrastructura rutiera, autostrazile, altele cu caile ferate, care sunt din nou extrem de importante, si nu vreau sa va mai amintesc o data care este media vitezei unui tren in Romania. La fel, nivelul infrastructurii maritime - avem sansa sa avem un port, la Constanta, si la fel, transportul multi-modal, care reprezinta o buna solutie", a explicat directorul Automobile Dacia.

Acesta a mai amintit ca proximitatea companiilor furnizoare este importanta pentru industria auto.

Citeste si:
Numarul masinilor second-hand inmatriculate in Romania a scazut
Numarul masinilor second-hand...

"A treia prioritate are legatura cu educatia, cu sistemul dual de invatamant. Mai departe ca prioritati este integrarea locala: este foarte important sa ai aproape de tine furnizorii - cu cat suntem mai integrati, cu atat lucrurile functioneaza mai bine. Iar in al cincilea rand, competitivitatea, care nu este o optiune, este obligatorie, si trebuie sa raspundem acestei nevoi", a incheiat Christophe Dridi.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
TOP 10 cele mai vandute masini noi vs. second-hand in Romania