SUV-urile au nevoie de anvelope mai performante decat vehiculele pentru pasageri, spune Nokian, recomandand anvelope cu o structura puternica si pereti laterali durabili.

Anvelopele unui vehicul mare trebuie sa ofere un raspuns exact al directiei, ceea ce implica si o presiune corecta de umflare. SUV-urile inalte si grele au nevoie de anvelope adecvate atat vara, cat si iarna. Anvelopele SUV sunt fabricate, de obicei, dintr-un un compus de cauciuc si materiale diferite, mai solide fata de cele folosite in cazul anvelopelor pentru masinile de pasageri.

„Dimensiunea mare a SUV-urilor si profilul ridicat al peretilor laterali sunt adevarate provocari in ceea ce priveste proiectarea anvelopelor. Este important ca senzatia de directie a autovehiculului si comportamentul cauciucului in conditii extreme sa fie cat mai bune.”, este de parere Martin Drazik, Product Manager, Nokian Tyres Europa.

Anvelopele bune se remarca in toate situatiile de condus. Acestea sunt mai silentioase pe drumurile asfaltate, uscate si drepte. Pe sosele umede sau inghetate, senzatia de directie este resimtita diferit in cazul anvelopelor de calitate superioara. In situatii extreme, precum franarea brusca sau schimbarea rapida de banda, textura anvelopelor este foarte importanta.

„Dezvoltatorii si testerii de anvelope cunosc conditiile extreme, ceea ce le permite sa observe cu usurinta diferentele majore dintre diferite anvelope. Totusi, soferii obisnuiti s-ar putea sa nu ia in considerare acest lucru. Este posibil sa intalneasca o situatie extrema o singura data, insa chiar si atunci, un set de anvelope de inalta calitate conteaza foarte mult”, adauga Drazik.

Citeste si:
Nokian Tyres lanseaza anvelopele Powerpoof SUV si Wetproof SUV
Nokian Tyres lanseaza...

Presiune de umflare mai mare pentru SUV-uri

Soferii isi pot asigura propria siguranta la volan prin verificarea in mod regulat a presiunii de umflare a anvelopelor. Presiunile recomandate de producator pot fi gasite in manualul vehiculului. In cazul unui SUV, soferii care sunt obisnuiti cu vehiculele de pasageri sunt tentati sa foloseasca presiuni de umflare prea mici.

„SUV-urile necesita presiuni ale anvelopelor ceva mai mari decat vehiculele de pasageri, iar aceasta diferenta este importanta. La manevrele bruste efectuate cu un vehicul greu, este important ca anvelopa sa reactioneze corect”, spune Matti Morri, Technical Customer Service Manager, Nokian Tyres.

„Pentru stabilitate la volan, Nokian Tyres recomanda umflarea anvelopelor de iarna cu 0,2 bari peste valoarea recomandata de producatorul auto”, completeaza acesta.

Fibrele de aramida rigidizeaza anvelopele

Citeste si:
Nokian Tyres lanseaza o noua anvelopa de iarna pentru SUV-uri
Nokian Tyres lanseaza...

Dezvoltarea de produs in industria anvelopelor avanseaza rapid. Caracteristicile importante pentru consumatori - siguranta, manevrabilitate si economisirea combustibilului - se imbunatatesc constant.

„Rata inovatiei poate creste chiar mai mult, deoarece materialele pentru anvelope, de exemplu, se dezvolta intr-un ritm rapid. Daca producatorii de anvelope vor profita de acest lucru, rezultatele vor fi vizibile in produsele lor.”, considera Martin Drazik.

Nokian Tyres a acordat o atentie deosebita durabilitatii anvelopelor pentru SUV-uri. Compania a dezvoltat tehnologia unica Aramid Sidewall, care consolideaza peretele lateral al anvelopei, considerat in mod obisnuit drept punctul cel mai delicat. Peretele lateral consolidat cu aramida protejeaza anvelopa impotriva perforatiilor, impacturilor si taieturilor. Acest lucru este important atat pe drumurile forestiere, cat si in traficul urban.

„Anvelopele pentru SUV au de obicei un profil inalt al anvelopelor, ceea ce ofera mai mult spatiu pentru daune. De asemenea, SUV-urile sunt conduse mai dur decat vehiculele de pasageri. Acolo unde soferii masinilor de pasageri franeaza, proprietarii de SUV-uri pot merge pur si simplu mai departe, ceea ce duce la un impact mai dur”, incheie Matti Morri.

Citeste si:
Nokian Tyres anunta noi modele de anvelope de iarna
Nokian Tyres anunta noi...

Tehnologia Aramid Sidewall:
- fibrele de aramida intaresc compusul peretelui lateral al anvelopei
- folosita in productia anvelopelor pentru SUV, RV si camionete ale Nokian Tyres
- reduce daunele cauzate de borduri si gropi, de exemplu
- acelasi material este utilizat in industria aerospatiala si de aparare

Nokian Tyres dezvolta si produce anvelope premium pentru autoturisme, camioane si utilaje grele. Lantul nostru Vianor furnizeaza anvelope si service auto. In 2018, vanzarile nete ale companiei au fost de 1,6 miliarde de euro si am avut aproximativ 4.800 de angajati.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Nokian lanseaza gama de anvelope de iarna