FAN Courier, liderul pietei locale de curierat din Romania, estimeaza o crestere a cifrei de afaceri cu pana la 15% in 2020, la aproximativ 190 milioane euro, luand in calcul cifra de 166 milioane euro prognozata pentru anul acesta.

A fost un an bun, ne-am continuat dezvoltarea si estimam sa inchidem anul cu o cifra de afaceri mai mare cu 15% fata de anul trecut”, a declarat Adrian Mihai, fondator al FAN Courier.

FAN Courier si-a mentinut ritmul investitiilor de peste 15 milioane de euro asumate la inceputul anului, 11,5 milioane de euro fiind alocate doar pentru devoltarea flotei auto.

2019 a marcat si o premiera in strategia de business a companiei de la inceputul activitatii FAN Courier. Liderul pietei locale de curierat a anuntat recent finalizarea parteneriatului cu compania SLS, afacere detinuta de un antreprenor roman, specializata in servicii de warehousing.

”Parteneriatul cu SLS a venit in completarea planurilor noastre de dezvoltare pe segmentul de depozitare. Activitatea SLS este complementara celei in care suntem noi specializati, ei sunt profesionisti in domeniul lor asa cum noi suntem profesionisti in domeniul curieratului. Credem ca va fi un parteneriat durabil in care se pun laolalta doua expertize solide, validate in timp, de aceea managementul SLS ramane neschimbat iar CEO-ul companiei continua sa fie fondatorul sau, dl. Mihai Stoica”, a declarat Neculai Mihai, managing partner FAN Courier.

Citeste si:
NEMO Express, bresa MAJORA: AWB-urile clientilor, "la liber"
NEMO Express, bresa MAJORA de...

Comertul online, unul dintre principalele motoare de crestere a afacerilor din industria de profil, a generat anul acesta intre 40 si 45 de procente din volumul anual al livrarilor, fiind in continuare puternic influentat de Black Friday, cea mai ampla campanie de discount-are din Romania.

”Fiecare campanie Black Friday este diferita de anul anterior si cand spunem asta ne referim la multe variabile – durata campaniei anuntata de retaileri, ofertele sau optiunile cumparatorilor. Daca anul trecut, de exemplu, de Black Friday, televizoarele au fost vedetele campaniei, anul acesta cererea s-a modificat si s-au cumparat mai multe produse albe (electrocasnice – n.n.), pampers sau mancare pentru caini, de exemplu. In fiecare an ne pregatim luni de zile si reusim sa fim mai buni. In 2019, cifrele sunt mai bune, am inregistrat crestere pe volum, chiar peste estimarile initiale. Daca in prima zi ne asteptam la o crestere de 15% in volum, in realitate aceasta a depasit 20%”, a declarat Felix Patrascanu, actionarul companiei.

Intr-un top al celor mai aglomerate luni din perspectiva comenzilor, luna noiembrie conduce detasat de mai multi ani, pentru ca este luna in care se organizeaza Black Friday dar si pentru ca are 22 sau 23 de zile lucratoare. Decembrie este insa cea mai aglomerata luna din an dupa activitatea zilnica, pentru ca este luna cu cele mai putine zile lucratoare si, implicit, luna cu cea mai mare presiune pe curieri. Ziua de luni din saptamana Craciunului si toate zilele lucratoare din saptamana care precede aceasta sarbatoare sunt cele mai aglomerate zile din an. Conform statisticilor efectuate de companie, in prima zi de luni dupa Black Friday 2018, curierii FAN au avut de livrat 270 de mii de expeditii, iar in ziua de luni dupa Black Friday 2019, au avut de livrat 340 de mii de expeditii. In ziua de luni dinaintea Craciunului 2018, numarul de livrari a fost de 291 de mii.

Pe langa infrastructura rutiera proasta care franeaza dezvoltarea, creste costurile de transport si timpii de livrare, pe langa criza grava a fortei de munca, generalizata deja la nivelul intregii economii, modificari legislative adoptate peste noapte sau complet nefavorabile mediului de afaceri romanesc precum celebra Ordonanta 114, au constituit un element nefavorabil pentru mediul de business.

Citeste si:
Cum arata noua investitie de 25 MIL. euro a FAN Courier
Cum arata noua investitie de...

”Stabilitatea si strategia prudenta pe care o aplicam de ani de zile ne-au ajutat sa facem fata acestui nou tip de provocari care a bulversat intreaga economie”, a adaugat Adrian Mihai.

Planurile companiei pentru 2020 vizeaza continuarea dezvoltarii si a parteneriatului cu SLS dar si finalizarea procedurilor si documentatiei necesare pentru inceperea efectiva a investitiei in HUB-ul de la Cluj, al treilea cel mai important din portofoliul companiei.

FAN Courier este o companie cu capital integral romanesc, fondata in 1998 de Adrian Mihai, Neculai Mihai si Felix Patrascanu. FAN Courier a devenit in 2006 liderul pietei romanesti de curierat, pozitie consolidata constant datorita investitiilor si serviciilor cu valoare adaugata noi, introduse permanent.

Citeste si:
Comertul online duce piata serviciilor de curierat peste 4 mld. lei
Comertul online duce piata...

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
FAN Courier preia operatorul de transport & logistica SLS Cargo