Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a propus marti mai multe solutii temporare de reducere a blocajelor rutiere de pe DN1 din Valea Prahovei pana la finalizarea autostrazii Comarnic Brasov, printre care si folosirea unui drum forestier in zona Azuga.

"In paralel (cu debutul constructiei sectorului de autostrada Comarnic-Brasov, n.r.), rezolvam pe termen scurt, pana cand se construieste autostrada, drumurile pentru micul trafic, pentru a decongestiona acest sector. Am stat si eu 7 ore in trafic de la Bucuresti la Brasov, pe 30 decembrie, stiu ce sentimente traiesc romanii care circula pe acest tronson si stau 7-8 ore, de aceea cred ca drumul judetean Campina-Valea Doftanei limita cu Brasov-Sacele - 61 de kilometri de drum judetean, poate fi reabilitat printr-o interventie a statului cu finantare de la Ministerul Dezvoltarii, si astfel avem o varianta alternativa. De asemenea, la Sinaia avem un drum paralel cu drumul national identificat de autoritatile locale si acolo putem sa il reabilitam si salvam cativa kilometri, in zona Azuga am identificat un drum forestier care poate fi folosit ca si ruta alternativa, iar cele doua variante ocolitoare, Comarnic si Busteni, ele sunt deja prinse in master-plan pe fonduri europene si ele pot fi realizate inaintea autostrazii. (...) Acolo se blocheaza traficul, trebuie sa recunoastem acest lucru, iar construirea celor doua variante ocolitoare, Comarnic si Busteni, in regim de autostrada, ar rezolva problema aglomeratiei si a gatuirii traficului in zona respectiva", a precizat ministrul Transporturilor, la Radio Romania Actualitati.

De asemenea, Lucian Bode a precizat ca una din solutiile luate in calcul de Guvern pentru realizarea autostrazii Comarnic-Brasov este finantarea de la buget, deoarece Romania isi permite sa investeasca trei sute si ceva de milioane de euro anual pentru acest proiect.

"Pe Comarnic-Brasov, din punctul meu de vedere, solutia Parteneriatului Public-Privat nu este una corecta, primul ministru va anunta in perioada urmatoare solutia. Una din solutiile pe care noi le luam in calcul si primul ministru a inaintat-o public este aceea a asumarii pe buget, pe un buget multianual, a acestui obiectiv, vorbim de aproximativ 1 miliard de euro, Romania isi permite sa investeasca 200-300 de milioane de euro, trei sute si ceva de milioane de euro in fiecare an in acest obiectiv", a completat ministrul Transporturilor.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Citește și
Marile proiecte de infrastructura din 2019: trenuri si aeroporturi
Setari Cookie-uri