Aproximativ jumatate dintre soferii europeni considera ca principalul risc asociat condusului pe timp de iarna este viteza, iar cea mai buna solutie pentru a creste siguranta pe timp de iarna este folosirea anvelopelor concepute pentru iarna, rezulta dintr-un sondaj al Nokian Tyres.

In Germania, Franta, Italia, Polonia si Cehia, cel mai mare risc pe sosele in timpul iernii este legat mai mult de viteza decat de conditiile de drum precare, vremea rea, vizibilitatea slaba cauzata de conditiile atmosferice sau de faptul ca iarna se intuneca mult mai devreme decat in ​​restul anului.

Pericolul legat de viteza excesiva a fost subliniat in special de polonezi si germani (57%, respectiv 56% dintre respondenti), tot aceasta fiind si principalul factor de risc pe timp de iarna si pentru cehi (52%) si italieni (43%).

Doar soferii francezi au subliniat ca drumurile alunecoase si acoperite de zapada sunt cel mai mare factor de risc pentru ei (45%), in timp ce doar 32% dintre respondentii francezi au afirmat ca viteza este cea mai periculoasa. In alte tari, drumurile inghetate au fost mentionate ca a doua cea mai importanta amenintare, cu exceptia Germaniei.

In general, cel de-al treilea factor de risc identificat de soferii europeni a fost lipsa unei distante suficiente fata de vehiculul din fata. Este de remarcat faptul ca aceasta problema a fost subliniata in special de germani (aproximativ 50%, comparativ cu 25% - 33% in alte tari).

Citeste si:
Cum se comporta anvelopele de iarna Nokian cu tehnologia Aramid
Cum se comporta anvelopele de...

In medie, doar 29% dintre respondenti au indicat utilizarea anvelopelor uzate ca fiind un pericol pe drum, ceea ce a dus la o pozitie scazuta, a opta, in randul factorilor de risc. In acelasi timp, cand au fost intrebati despre posibilitatile de imbunatatire a sigurantei pe timp de iarna, soferii au indicat cel mai adesea utilizarea anvelopelor de iarna specializate (aproape doua treimi, cu aproape 80% in Italia).

Pe locul al doilea in cresterea sigurantei s-a situat verificarea adancimii benzii de rulare a anvelopelor, in timp ce locul trei a fost ocupat de intretinerea sistemului de franare al masinii.

Studiul a aratat un rezultat usor contradictoriu. Pe de o parte, respondentii nu considera utilizarea anvelopelor uzate ca fiind un factor de risc mare pe timpul iernii, in timp ce, pe de alta parte, ei considera ca siguranta rutiera ar putea fi imbunatatita prin folosirea anvelopelor de iarna specializate si mentinerea unei adancimi de rulare suficiente.

„Anvelopele reprezinta singurul contact al masinii cu soseaua, iar starea lor este esentiala atunci cand vine vorba despre siguranta in trafic, in situatii precum franarea pe un drum cu zapada sau schimbarea brusca a benzii pe asfalt alunecos. Folosirea anvelopelor uzate va extinde distanta de franare a masinii si o va face mai dificil de manevrat, in special in conditii alunecoase. Mai mult decat atat, anvelopele uzate nu pot inlatura zapada si noroiul de sub ele, iar acest lucru determina disparitia senzatiei de control la volan”, a declarat Martin Drazik, manager de produs, Nokian Tyres Europa.

Citeste si:
Majoritatea șoferilor români întâmpină dificultăți de vizibilitate...
Majoritatea șoferilor români...

Putini soferi considera necesara folosirea lanturilor de zapada pe drumurile de iarna. Doar 14% dintre soferii europeni au enumerat lanturile de zapada printre factorii care imbunatatesc siguranta. Este posibil ca acest lucru sa fie datorat faptului ca ele sunt necesare mai ales pentru soselele in panta, foarte abrupte, din zonele de munte. Astfel se explica in mare masura de ce acest echipament este important pentru aproape un sfert dintre francezi si pentru un procent mult mai mic dintre respondentii italieni.

Nokian Tyres este un producator mondial de anvelope de iarna premium si a inventat primele anvelope de iarna din lume cu mai bine de 80 de ani in urma. Exista multe confuzii cu privire la momentul in care trebuie cumparate anvelope de iarna noi. Adancimea de rulare minima legala a anvelopelor de iarna in majoritatea tarilor europene este de 3 mm.

Toate anvelopele de iarna Nokian Tyres au DSI patentat (Driving Safety Indicator) si simbolul fulgului de zapada (indicator de siguranta de iarna) care arata cat de uzate sunt anvelopele. Numerele de pe banda de rulare indica adancimea de rulare ramasa. Simbolul fulgului de zapada ramane vizibil pana la o adancime de 4 mm a canelurilor, necesara unui condus sigur pe timp de iarna. In momentul in care simbolul fulgului de zapada se sterge, soferul ar trebui sa cumpere anvelope noi de iarna, pentru o siguranta adecvata.

Citeste si:
Noua eticheta UE pentru anvelope intra in vigoare din mai 2021
Noua eticheta UE pentru...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Citește și
Transportatorii NU vor carantina de 14 zile pentru șoferii de curse externe
Setari Cookie-uri