Nokian aduce, treptat, tehnologia Aramid pe gama sa de anvelope, pentru a creste siguranta si durata de viata a pneurilor. Prin faptul ca aceste anvelope au peretii laterali ranforsati cu fibre aramidice, impactul cu muchia unei borduri sau a unei gropi nu va deterioara cauciucurile.

Flancul lateral elastic, gandit sa amortizeze orice impact, preia o mare parte din energie. Din acest punct de vedere este mai placut sa conduci o masina cu anvelope Nokian Aramid Sidewall pentru ca nu simti cand masina urca sau coboara o bordura.

Fibra de aramida ranfoseaza flancul (talonul) anvelopei pentru a face fata impacturilor puternice, taieturilor sau pierderii presiunii. Altfel spus, este cam greu sa faci pana cu astfel de anvelope, ceea ce le face mai interesante si de cat pneurile runflat.

Cum la majoritatea anvelopelor vechi se uzeaza peretii laterali, aceste anvelope cu centura metalica de ranforsare ar putea avea o durata de viata ceva mai mare decat anvelopele obisnuite.

Am testat aceasta tehnologie pe anvelopele Nokian WR SUV 3 cu dimensiunile 215/60R17, pneuri fabricate in Rusia. Gama, care in urma cu un an, a primit o noua generatie denumita WR SUV 4, conceputa pentru soselele din Europa Centrala.

Tehnologia Aramid este folosita in industria aeronautica si militara, in producerea vestelor antiglont. Pentru a fi vizibila aceasta legatura, Nokian isi marcheaza anvelopele prin inscriptia Aramid Sidewall si un logo cu o vesta antiglont.

Comportament pe zapada

Aderenta buna pe zapada, specifica anvelopelor premium, se regaseste si la Nokian WR SUV. Anvelopele ofera senzatia de rulare controlata atat pe asfalt uscat, cat si pe zone acoperite cu zapada, datorita profilului directional. Nervura centrala continua si benzile de rulare moi si flexibile vor stabiliza si oferi aderenta pneurilor pe orice suprafata.

Numarul mare de caneluri, amplasate pe marginea benzii de rulare a anvelopei, au rolul de a creste stabilitatea si manevrabilitatea. Marginile ascutite, in zigzag, ale canelurilor, se deschid si se inchid odata cu accelerarea, respectiv franarea, imbunatatind astfel aderenta.

De asemenea, canelurile din zonele de centru ale profilului anvelopei, rigidizeaza blocurile benzii de rulare, pentru a da un raspuns prompt directiei.

Testele pentru mazga sunt facuta de Nokian in sudul Finlandei, iar cele pentru zapada in Laponia. Proprietatile de manevrabilitate, in special la viteze ridicate, sunt facute la centrele din Germania si Spania.

Pentru sporirea sigurantei, profilul anvelopei prezinta un indicator de uzura a benzii de rulare - Driving Safety Indicator (DSI), patentat de Nokian Tyres. Simbolul fulgului de zapada, denumit si indicator de uzura pe timp de iarna Winter Safety Indicator (WSI), ramane vizibil pana la o adancime a benzii de rulare de patru milimetri. Odata ce simbolul fulgului de zapada se uzeaza complet se recomanda inlocuirea acestora cu noi anvelope de iarna.

Cand trebuie schimbate anvelopele de iarna?

  • atunci cand adancimea benzii de rulare scade sub 4 mm: anvelopele de iarna WR D4 au gravate un indicator de uzura, care ne arata adancimea canalelor principale in milimetri. O alta caracteristica distincta a anvelopelor de iarna este adancimea mai mare a benzii de rulare - 8 mm. Adancimea benzii de rulare mareste aderenta pe zapada si elimina foarte bine apa.
  • trebuie sa ai pneuri de iarna acolo unde este zapada, indiferent de luna anului. Conform legii, nu exista niciun termen calendaristic in care soferii sunt obligati sa aiba autoturismul dotat cu anvelope de iarna.
  • pneurile de iarna pot fi schimbate cu anvelope de vara atunci cand avem primele temperaturi constante mai mici de 7 grade
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri