24 Februarie 2020

Coronavirusul golește showroom-urile auto de clienți. Vânzările au scăzut cu 92%



Coronavirusul generează efectul unei crize economice. Fabricile de mașini și componente din China și-au oprit producția, iar vânzările de mașini noi au scăzut cu 92% în prima jumătate a lunii februarie.

Showroom-urile de mașini sunt pustii, clienții nu vor să se expună, scrie Automotive News.

În prima săptămână din februarie, vânzările de mașini noi la nivel național au scăzut cu 96% la o medie zilnică de numai 811 unități, potrivit China Passenger Car Association.

Livrările de mașini noi ar putea scădea în februarie cu aproximativ 70%, ceea ce ar duce la o scădere de aproximativ 40% în primele două luni ale anului 2020. Cifrele exclud microbuzele.

"În prima săptămână a lunii februarie showroom-urile au fost aproape goale, deoarece majoritatea oamenilor au rămas acasă", a spus secretarul general al PCA, Cui Dongshu.

Distribuitorii au reluat treptat operațiunile în a doua săptămână a lunii februarie, când vânzările zilnice de mașini de pasageri au fost de 4.098 de unități, însă în scădere cu 89% față de aceeași perioadă din 2019.

Situația se așteaptă să se îmbunătățească în a treia săptămână din februarie.

Cifrele arată măsura în care vânzările au fost afectate pe cea mai mare piață de automobile din lume. Chiar înainte de izbucnirea epidemiei, vânzările de automobile din China se îndreptau către o a treia scădere anuală fără precedent, din cauza încetinirii economiei și a tensiunilor comerciale cu SUA.

Autoritățile chineze vor să extindă subvențiile pentru achizițiile de vehicule electrice și anul viitor pentru a revigora vânzările.

Citește și: Producătorii auto își închid temporar fabricile din China.



Citeste si