Epidemia de coronavirus închide tot mai multe businessuri cu magazine fizice, care acum sunt nevoite să își mute afacerile în online, unde cu ajutorul curierilor pot trimite colete pentru a avea vânzări.

Situația din România este similară cu cea de pe piețele internaționale. China, Coreea de Sud și Italia, cele mai afectate țări de epidemia de coronavirus, au înregistrat o creștere a vânzărilor online, care s-a regăsit în activitatea curierilor.

Curierii din România, care au o mare parte din activitate strâns legată de comerțul electronic, se așteaptă la o creștere mai abruptă în această perioadă.

Este un moment dificil pe care numeroase companii îl traversează acum, fiind nevoite să-și mute afacerile doar în mediul online. Am urmărit ce s-a întâmplat în China, Coreea de Sud și Italia, iar tendințele indică într-adevăr o creștere a comenzilor în mediul virtual, implicit un volum de lucru mai mare în industria de curierat. Ne așteptăm ca și la noi comerțul electronic și întreaga infrastructură aferentă să devină un pilon important, dacă nu vital. În mod particular, în ceea ce ne privește, estimăm o creșterea mai abruptă datorită faptului că suntem specializați în zona de e-commerce: 97% dintre trimiterile noastre sunt reprezentate de comenzi online.

Lucian Baltaru, CEO Sameday

Compania de curierat a luat măsuri pentru a-și desfășura activitatea la parametri normali și sfătuiesc clienții să utilizeze plata cu cardul și să aleagă ridicarea coletelor prin easybox.

"În egală măsură, pentru a limita cât mai mult schimbul de bancnote și monede în această perioadă, încurajăm oamenii să utilizeze plata cu cardul atunci când plasează comenzile. În plus, estimăm că în următoarea perioadă tot mai mulți români vor alege livrarea coletelor prin serviciul easybox de la Sameday, care permite evitarea contactului cu un curier și încercăm să găsim rapid alte soluții de livrare care să diminueze riscul, atât pentru clienți cât și pentru comunitatea Sameday”, mai spune managerul Sameday.

FAN Courier a înregistrat o creștere mai mare pentru livrările de produse alimentare.

”Activitatea FAN Courier se desfășoară în parametri normali, trendul comenzilor este constant. Nu s-au înregistrat creșteri sau scăderi ale pieței. Cifrele sunt, de asemenea, conform previziunilor. Este prematur să facem estimări pe cifre, dat fiind că vorbim de o situație a cărei dinamică este foarte ridicată. Am observat o creștere mai mare a comenzilor de produse tip food și credem că această creștere ar putea fi un rezultat al recomandărilor făcute de autoritățile competente companiilor de a-și reorganiza programele de lucru. Lucrăm la capacitate integrală pe zona de food - ”temperatură controlată””, a declarat Cornel Morcov, Chief Commercial Officer Fan Courier.

Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) și Asociația Operatorilor de Curierat din România (AOCR) informează cetățenii din România că atât comercianții online, cât și companiile de curierat membre ale celor două asociații au luat toate măsurile necesare pentru ca întregul flux logistic și de livrare aferent unei achiziții online să se desfășoare în condiții sigure, de igienă și sănătate pentru personalul și clienții noștri.

Sursa foto: m.mphoto / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri