Ținând cont de situația actuală și de provocările COVID-19, mulți șoferi sunt probabil nevoiți să folosească anvelopele de iarnă și în perioada următoare. Cu toate acestea, este important de reținut faptul că anvelopele de iarnă nu sunt destinate condusului în condiții de vreme caldă, fiind mai puțin sigure decât cele de vară.

„Folosirea anvelopelor de iarnă primăvara și vara poate fi doar o soluție temporară. Pentru o perioadă mai lungă de timp, cum ar fi întregul anotimp cald, utilizarea unor anvelope de iarnă poate fi periculoasă, mai ales în lunile cu temperaturi ridicate”, spune Martin Dražík, Expert and Product Manager, Central Europe, Nokian Tyres.

Condusul unei mașini dotate cu anvelopele de iarnă primăvara și vara aduce multe riscuri: distanța de frânare devine semnificativ mai mare, stabilitatea și manevrabilitatea au de suferit, și apare un răspuns mai puțin precis la mișcarea volanului.

Anvelopele de iarnă sunt fabricate dintr-un compus mai moale, asigurând funcționarea lor corectă la temperaturi mai scăzute și de îngheț. În condiții mai calde, acestea se uzează mai repede și astfel crește riscul de acvaplanare pe drumurile umede.

Unii șoferi consideră că pot folosi anvelopele de iarnă și vara dacă reușesc să depășească perioada de tranziție. Totuși, aceasta este cea mai frecventă greșeală și aduce riscuri semnificative.

„Dacă în situația actuală nu este posibilă schimbarea anvelopelor la timp și trebuie să folosiți mașina, încercați să minimizați riscurile pe cât posibil. Călătoriți pe distanțe mai scurte și luați în calcul faptul că este posibil să întâlniți și alți șoferi cu anvelope necorespunzătoare. În consecință, ar trebui să creșteți de până la două ori distanța de siguranță. Fiți atenți la curbe și încetiniți. Nu vă asumați riscuri inutile, nu merită. Nu uitați că aceasta este doar o soluție temporară și încercați să schimbați anvelopele cât mai repede", recomandă Dražík.

Schimbarea anvelopelor la începutul verii este recomandată pentru o experiență de condus sigură și lipsită de griji.

„În timpul verii, toate caracteristicile de siguranță ale anvelopelor de iarnă sunt aproape indisponibile. Mașina este mai greu de controlat, apa nu este transferată în caneluri la fel de lin ca la anvelopele de vară pe suprafețe umede, ceea ce crește semnificativ riscul de acvaplanare în timpul ploilor de vară", completează Dražík.

Riscurile folosirii anvelopelor de iarnă pe timp de vară:

  • Distanța de frânare este mai mare cu până la 20%.
  • Performanța anvelopelor este semnificativ mai mică.
  • Manevrabilitatea este mai puțin precisă.

Riscul cel mai mare îl prezintă condusul pe drumuri umede, deoarece anvelopele de iarnă nu sunt proiectate pentru a transfera rapid apa în timpul ploilor de vară, ci pentru a asigura aderență pe zăpadă și noroi, iar riscul de acvaplanare este mai mare.

Sfaturi pentru a reduce riscurile în cazul utilizării temporare a anvelopelor de iarnă pe timp de vară:

  • Călătoriți numai dacă este necesar.
  • Ajustați viteza, deoarece distanța de frânare este mai mare și manevrabilitatea mai scăzută.
  • Creșteți de până la două ori distanța de siguranță în trafic.
  • Aveți grijă la viraje, încetiniți și luați în calcul faptul că este posibil ca alți șoferi să conducă în condiții similare.
  • Programați schimbarea anvelopelor cât mai curând posibil.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri