6 Mai 2020

Un număr de 12 mărci de motociclete şi scutere, disponibile în Programul Rabla Moto 2020



In ediţia din acest an a Programului Rabla Moto dealerii înscrişi până în prezent sunt reprezentaţi ai mărcilor Aprilia, BMW, Ducati, Honda, Itlajet, Moto Guzzi, Piaggio, Royal Enfield, SYM, Suzuki, Ural, Vespa şi, în curând, urmează să fie aprobată Yamaha.

Un număr de 12 mărci de motociclete şi scutere sunt disponibile în Programul "Rabla" 2020, iar doritorii pot beneficia de o reducere de până la 7.000 lei pentru achiziţia de motociclete sau scutere noi, cu motor termic sau electric.

"Deplasarea pe două roţi motorizate, motociclete şi scutere, rămâne singura soluţie eficientă pentru transportul personal. Nu putem face toţi această schimbare, dar putem să-i încurajăm pe cei care pot şi vor să facă trecerea la motocicletă sau scuter. Dacă mai multe persoane aleg un motociclu în locul autoturismului, acest lucru înseamnă că se face loc pentru alţi participanţi la trafic. Chiar şi şoferii de vehicule rămaşi devotaţi mersului pe 4 roţi vor avea de câştigat. Cercetările realizate de Institutul belgian Transport & Mobility din 2011 au arătat că dacă 10% dintre şoferii auto au trecut la motociclete, totalul orelor de călătorie pierdute a fost redus cu până la 63%", susţin reprezentanţii motoADN.

Programul "Rabla Moto" va permite acordarea unei finanţări de 3.500 lei pentru achiziţia de motociclete şi scutere cu cilindree mai mare de 125 cmc şi cu emisii de CO2 mai mici de 125 g/km, dacă se casează o maşină mai veche de opt ani. Încă nu este posibilă casarea unei motociclete vechi pentru a accesa acest program.

Totodată, prin Programul "Rabla Moto Plus" va fi posibilă acordarea unei finanţări de 3.500 lei pentru achiziţia de motocicluri electrice cu motor electric având o putere nominală de maxim 4KW şi o viteză maximă constructiv mai mare de 45 km/oră. Pentru acest program nu este necesară casarea unei rable.

Datele oficiale arată că, în 2019, din peste nouă milioane de vehicule înmatriculate în România, doar 150.000 erau motocicluri, iar dintre acestea 106.000 aveau peste 12 ani vechime, în timp ce doar 12.000 erau mai noi de patru ani.

Anul trecut, piaţa moto din România a crescut cu 40%, unul dintre cele mai mari salturi din Uniunea Europeană (UE), însă ţara noastră are unul dintre cele mai mici parcuri de motociclete şi scutere din Europa.



Citeste si