18 Mai 2020

TOP zece SUV-uri care nu țin cont de criză



SUV-urile par să nu țină cont de criză, atât în România, cât și la nivel global, întrucât continuă să fie cele mai căutate mașini noi. Dintre cele 4.300 de mașini noi înmatriculate în România în luna aprilie aproape jumătate au fost crossovere/SUV-uri. Iată care au fost cele mai populare mașini din acest segment luna trecută.

10. Toyota RAV4

SUV-ul japonez Toyota RAV4 a fost în aprilie pe locul 10 în ceea ce privește înmatriculările auto pe piața din România. Românii au cerut plăcuțe de înmatriculare pentru 40 de SUV-uri RAV4.

În a doua parte a anului, RAV4 va fi disponibil și plug-in hybrid. Modelul va avea o autonomie de 60 km în modul electric și o putere totală a sistemului de 306 CP. Hibridul poate accelera de la zero la 100 de km/h în doar 6,2 secunde.


9. Kia Sportage

Kia Sportage este încă un SUV căutat pe timp de pandemie. Românii au înmatriculat în aprilie 43 de SUV-uri coreene. Cu aceste cifre, Sportage se află cam pe același loc cu Nissan Qashqai și Toyota RAV4.

Kia Sportage a primit un facelift în 2018 și o motorizare Mild Hybrid cu motor diesel de 2.0 litri și acumulator la 48V. Sportage are un preț de pornire, în România, de circa 19.000 euro.


8. Nissan Qashqai

Unul dintre cele mai vândute SUV-uri în Europa este Nissan Qashqai, model care se bucură de aprecieri și pe piața din România. În aprilie, 43 de unități Nissan Qashqai au primit numere românești. Modelul costă 18.500 euro.

Spre final de an va sosi o nouă generație Nissan Qashqai. Japonezii spun că va exista atât o versiune echipată cu sistemul ePower, cât și o variantă cu sistemul plug-in hybrid disponibil în gama Mitsubishi.


7. Skoda Kodiaq

Skoda a trecut la SUV-uri, o piață în creștere la nivel global, iar Kodiaq este primul din gama cehilor. SUV-urile Skoda atrag clienții prin raportul bun preț versus spațiu. Kodiaq este un SUV încăpător la un preț de 21.000 euro. În aprilie, 45 de Skoda Kodiaq au primit numere de România.

Cel mai mare SUV al cehilor și primul Skoda care poate fi comandat cu șapte locuri a ajuns în România în 2017 cu o gamă largă de motorizări diesel și benzină.


6. Suzuki Vitara

Suzuki Vitara este un SUV care a prins destul de bine în România având un preț foarte bun, 13.500 euro. De aceea, în aprilie, Vitara și-a găsit 54 de proprietari în România.

Suzuki Vitara va avea începând de anul acesta și o versiune mild-hybrid 48V. Tehnologia va fi disponibilă pe motorul pe benzină de 1.4 litri Boosterjet.


5. Toyota C-HR

Toyota C-HR, al treilea cel mai vândut model hibrid al japonezilor în România, a fost ales de 58 de români în aprilie. Modelul costă de la 19.000 euro cu motorizarea pe benzină și de la 24.000 euro cu motorizarea hibridă.

Românii au cumpărat peste 7.600 de mașini Toyota și Lexus anul trecut, cu 33% mai multe față de anul precedent. Principalii piloni de creștere ai Toyota au fost modelele Aygo (+52%), Yaris (+31%), Toyota C-HR (+45%) și noul RAV4 (+65%).


4. Peugeot 3008

Peugeot 3008, unul dintre cele mai populare SUV-uri compacte, a fost înmatriculat în România în aprilie în 59 de exemplare. SUV-ul costă de la 20.200 euro cu TVA.

Începând de anul acesta, vor fi disponibile și două motorizări hibride: Peugeot 3008 Hybrid4 cu 300 CP su 3008 Hybrid cu 224 de cai putere. Peugeot nu a anunțat încă prețurile acestora pentru România.


3. Volkswagen Tiguan

În aprilie, Volkswagen Tiguan a fost al treilea cel mai popular SUV în România, cu 65 de mașini noi înmatriculate. Nu este de mirare, având în vedere că brandul german este de ani de zile pe primele locuri la vânzări de mașini de import în România.

Volkswagen Tiguan va primi în curând un facelift și un SUV de performanță - Tiguan R - echipat cu un motor pe benzină de 2.0 litri capabil să livreze 300 CP și 400 Nm.


2. Hyundai Tucson

Tucson, cel mai bine vândut model al mărcii Hyundai în Europa, a fost pe cea de-a doua poziție la înmatriculări în România, în aprilie, cu 70 de unități. Modelul costă de la 23.500 euro.

SUV-ul Hyundai Tucson este disponibil și cu un sistem de propulsie de tip hibrid ușor la 48 V combinat cu motorul diesel de 2.0 litri. Noua tehnologie include o baterie litiu-ion de 0.44 kW h 48-volt, un motor generator de pornire Mild Hybrid Starter Generator (MHSG), un convertor LDC (joasă tensiune DC/DC) și un invertor.


1. Dacia Duster

La distanță mare de competiție, SUV-ul Dacia Duster a fost înmatriculat în România, în aprilie, în peste 500 de exemplare. Are unul dintre cele mai atrăgătoare prețuri de pornire, 12.500 euro, însă în varianta de top și cu ceva dotări opționale depășește 20.000 euro.

Anul acesta, Dacia Duster a primit și o versiune cu GPL cu motor de 100 de cai putere care oferă costuri cu 30% mai mici comparativ cu varianta pe benzină. Versiunea a primit numele Dacia Duster Eco-G și are un rezervor pentru GPL montat în spațiul pentru roata de rezervă.




Citeste si