Vânzările de carburanți Rompetrol au crescut în primele două luni, însă în a doua jumătate a lunii martie 2020 s-au înjumătățit, după decretarea stării de urgență în România.
În contextul unei scăderi accelerate a vânzărilor de carburanți în luna martie, compania a reușit să-și mențină cota de piață pe segmentele de retail și en-gros. Aceasta a fost păstrată datorită faptului că efectele măsurilor restrictive, impuse odată cu declararea pandemiei, s-au resimțit doar în a doua jumătate a lunii martie.
"Vânzările de carburanți au înregistrat o creștere în primele două luni ale anului, comparativ cu lunile ianuarie și februarie 2019, dar, ca urmare a declarării pandemiei cu noul coronavirus, vânzările din a doua jumătate a lunii martie 2020 s-au înjumătățit, după decretarea stării de urgență în România", spune Rompetrol.
Rompetrol Downstream a continuat, în primele trei luni ale anului, programul de extindere a rețelei de distribuție carburanți. Astfel, la finalul lui martie 2020, compania a ajuns la o rețea de 988 de puncte de comercializare (rețeaua de stații proprii, stații partener, stații mobile: expres, baze interne de 9 și 20 metri cubi).
Segmentul de distribuție
| Indicator Financiar | T1 2020 | T1 2019 | % | |
| Cifra de afaceri brută | USD | 605.188.230 | 654.761.208 | -8% |
| EBITDA | USD | 4.150.811 | 15.412.891 | -73% |
| Rezultatul net | USD | (2.970.994) | 5.277.901 | N/A |
| Indicator Operațional | ||||
| Cantități carburanți - retail | kt | 183 | 163 | 12% |
| Cantități carburanți - en-gros | kt | 271 | 275 | -1% |
| Cantități GPL vândute | kt | 78 | 110 | -29% |
Notă: Segmentul de distributie cuprinde rezultatele subsidiarelor Rompetrol Downstream, Rom Oil, Rompetrol Quality Control, Rompetrol Logistics și Rompetrol Gas.