Vânzările de carburanți Rompetrol au crescut în primele două luni, însă în a doua jumătate a lunii martie 2020 s-au înjumătățit, după decretarea stării de urgență în România.

În contextul unei scăderi accelerate a vânzărilor de carburanți în luna martie, compania a reușit să-și mențină cota de piață pe segmentele de retail și en-gros. Aceasta a fost păstrată datorită faptului că efectele măsurilor restrictive, impuse odată cu declararea pandemiei, s-au resimțit doar în a doua jumătate a lunii martie.

"Vânzările de carburanți au înregistrat o creștere în primele două luni ale anului, comparativ cu lunile ianuarie și februarie 2019, dar, ca urmare a declarării pandemiei cu noul coronavirus, vânzările din a doua jumătate a lunii martie 2020 s-au înjumătățit, după decretarea stării de urgență în România", spune Rompetrol.

Citiți și Rompetrol deschide o stație de carburanți în Bulgaria. Combustibilii sunt obținuți în România, la rafinăria Petromidia.

Rompetrol Downstream a continuat, în primele trei luni ale anului, programul de extindere a rețelei de distribuție carburanți. Astfel, la finalul lui martie 2020, compania a ajuns la o rețea de 988 de puncte de comercializare (rețeaua de stații proprii, stații partener, stații mobile: expres, baze interne de 9 și 20 metri cubi).

Segmentul de distribuție

Indicator Financiar

T1 2020

T1 2019

%

Cifra de afaceri brută

USD

605.188.230

654.761.208

-8%

EBITDA

USD

4.150.811

15.412.891

-73%

Rezultatul net

USD

(2.970.994)

5.277.901

N/A

Indicator Operațional

Cantități carburanți - retail

kt

183

163

12%

Cantități carburanți - en-gros

kt

271

275

-1%

Cantități GPL vândute

kt

78

110

-29%

Notă: Segmentul de distributie cuprinde rezultatele subsidiarelor Rompetrol Downstream, Rom Oil, Rompetrol Quality Control, Rompetrol Logistics și Rompetrol Gas.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri