Pall-Ex România: Pentru FMCG, volumele livrate au crescut cu peste 20% în perioada de început a pandemiei

Pall-Ex România, unul dintre cei mai importanți jucători pe piața serviciilor de transport express de mărfuri paletizate, cu afaceri de 7,4 mil. euro la nivelul anului trecut, spune într-un interviu acordat wall-street.ro că în perioada stării de urgență volumul comenzilor a variat în funcție de domeniu, înregistrandu-se scăderi semnificative sau creșteri.

Pentru FMCG, volumele livrate au crescut cu peste 20% în perioada de început a pandemiei, cu precădere pe zona de mâncare și produse de curățenie. Au existat creșteri și pe alte categorii, precum echipamente medicale, materialele de construcții și echipamente industriale spune Claudiu Hila, General Manager Pall-Ex România.

Wall-Street.ro: Cum s-a desfășurat activitatea de transport și distribuție la început de an comparativ cu perioada aplicării ordonanței militare? Pe ce distanțe au mai fost efectuate transporturi și unde ați întâmpinat dificultăți?

Claudiu Hila: La Pall-Ex, am luat în serios încă de la începutul crizei medicale pericolul reprezentat de pandemie și am implementat imediat, atât noi, cât și rețeaua de parteneri, o serie de măsuri de siguranță, care să ne ajute să ne desfășuram activitatea fară dificultăți. Masurile s-au dovedit a fi extrem de eficiente, astfel că am continuat să livram la timp și în siguranță mărfurile clienților noștri.

Printre aceste măsuri implementate se numără purtarea de echipamente de protecție (măști, mănuși, mape de plastic pentru documente), păstrarea distanțelor recomandate dintre persoane (clienți, șoferi, manipulanți), precum și monitorizarea permanentă a respectării acestor reguli prin intermediul CCTV.

Nu doar că nu am făcut schimbări în ceea ce privește distanțele parcurse, zonele pe care le acoperim sau serviciile oferite clienților noștri, dar am funcționat la capacitate maximă, și am reușit să trecem recent de un nou prag important pentru companie: 3.000.000 paleti transportați. Această realizare ne bucură și ne motivează fiindcă ne demonstrează că se poate performa și în condiții de criză, atâta timp cât există un plan de business bine pus la punct și o reacție promptă la schimbările din jurul nostru.

Citeste si:
Uber intră pe piața din Constanţa
Uber intră pe piața din...

Wall-Street.ro: Ce alte măsuri ați luat în perioada ordonanței militare?

Claudiu Hila: Pe lângă măsurile de securitate, ne-am concentrat pe dezvoltarea soluției de tracking online, astfel încât clienților să le fie ușor să urmărească statusul comenzilor. Astfel, am implementat funcționalități noi în platforma “Client+” care reprezintă interfața dintre clienți și sistemele noastre de transport. Clienții noștri au acces la sistemul de urmărire online track and trace, precum și la un panou de control în care văd status-ul live al fiecărei partide de marfă, istoricul livrărilor, rapoarte pe destinații sau pe zile.

Ce mai e important de menționat aici este și funcționarea ireproșabilă a serviciului express, de livrare în maxim 24 ore, astfel că, mai ales pentru domenii cheie precum FMGC, în care clienții au nevoie ca marfa să le fie livrată extreme de rapid, acest avantaj a fost cu adevărat util.

Wall-Street.ro: Pe ce domenii ați înregistrat creșteri în această perioadă?

Citeste si:
COVID-19| Jucătorii din retail pariază pe online pentru a-și...
CORONAVIRUS | Jucătorii din...

Claudiu Hila: Avem peste 16.000 clienți în portofoliu, dintre care în jur 4.000 activi lunar, iar acest număr nu s-a schimbat în perioada stării de urgență. Ceea ce s-a schimbat însă a fost volumul comenzilor în funcție de domeniu, cei mai mulți dintre clienți înregistrând scăderi semnificative ale volumelor livrate, cu excepția FMCG care a crescut cu peste 20% în perioada de început a pandemiei, cu precădere pe zona de mâncare și produse de curățenie. De asemenea, au existat creșteri și pe alte categorii, precum echipamente medicale, materialele de construcții și echipamente industriale.

Scădere s-a observat pe tot ce înseamnă automotive, feronerie, jucării, furaje, birotică, produse promoționale, electronice și electrocasnice. Ceea ce vreau să subliniez este că soluția noastră de transport expres paletizat este foarte eficientă din punct de vedere al costurilor, pentru clienți și business-urile care lucrează cu noi și care au nevoie să trimită partide mici de marfă.

Wall-Street.ro: Cum vedeți piața de transport și distribuție din România în a doua parte a anului?

Claudiu Hila: Mă voi raporta la piața în care activăm și suntem lideri, și anume piața de transport și distribuție mărfuri paletizate, popular spus “curierat cu mărfuri paletizate”, iar estimarea mea este că aceasta va continua să crească, poate totuși într-un ritm mai temperat decât ne așteptam la începutul acestui an. În ce privește modelul nostru de business, acesta este unul flexibil, ce oferă soluții personalizate clienților, avem multe programe de loializare, focusul major fiind oferirea de servicii de calitate. Acesta este principalul motiv pentru care o mare parte dintre clienți ne rămân loiali.

Citeste si:
Circulația pe autostrada A2: trafic intens pe sensul către litoral
Infotrafic: Trafic intens pe...

Wall-Street.ro: Cum ați modificat programul de lucru al angajaților, ce măsuri ați luat?

Claudiu Hila: Colegii care au activitate de birou au lucrat în mare parte de acasă, după ce am clarificat intern care sunt procesele și operațiunile care se pot derula de la distanță.

Cât despre cei implicați direct în operațiunile din hub-uri, am eliminat sau limitat pe cât posibil interacțiunea directă dintre aceștia sau dintre ei și clienți sau parteneri.

Wall-Street.ro: Ați fost implicați și în activități de caritate având în vedere situația actuală?

Claudiu Hila: În această perioadă am avut multe solicitări pentru transporturi umanitare și bineînțeles că ne-am alăturat și de această dată asocitatiilor ce ne-au cerut implicarea, printre care: Magic Camp sau Beard Brothers. Am transportat echipamente medicale, dezinfectant, am transportat chiar și paturi pentru unitățile de Terapie Intensivă și corturi militare.

Wall-Street.ro: Ce planuri de viitor aveți? Sunt programate investiții în depozite și IT?

Claudiu Hila: Evoluția face parte din ADN-ul companiei noastre, astfel că vom continua să facem toate investițiile necesare pentru a oferi servicii premium clienților noștri. Anul trecut am inaugurat hub-ul din Sibiu, un hub modern, care are capacitatea de a tranzita 8.000 paleti zi și cu care ne mândrim, aș spune că este cel mai modern hub de cross docking al Pall-Ex în Europa.

Mai mult, în ultimul trimestru al acestui an, avem în vedere deschiderea Hub-ului de Nord, la Cluj Napoca, odată cu care va exista o rapiditate și mai mare de livrare a mărfurilor colectate din interiorul arcului carpatic, cu livrare în aceeași zonă. Ca de exemplu, costurile pentru o livrare Oradea – Bistrița Năsăud vor scădea cu minim 20%, iar timpul de tranzit va scădea cu 35%.

Bineînțeles, integrăm constant noile tehnologii din domeniul transporturilor în aplicațiile noastre interne, precum și în cele dedicate clienților. De exemplu, în 2021 Pall-Ex va lansa un nou sistem informatic, ce va înlocui sistemul actual și care aduce o serie întreagă de beneficii, printre care se numără: urmărirea pe hartă în timp real a paletilor ținând cont de traficul real, fiind integrat cu Google Maps, sistem de tarifare simplificat, , ETA pentru clienți - notificare clientului prin sms cu ora la care îi este livrată marfa, precum și un sistem FMS integrat - pregătirea rutelor de distribuție direct în aplicație.

Wall-Street.ro: Cați angajați aveți în România? Cum a evoluat numărul acestora în ultimii 5 ani? Ați avut dificultăți în a găsi oamenii potriviți?

Claudiu Hila: În momentul de față avem 80 de angajați ai Pall-Ex și peste 500 ai întregii rețele, iar numărul acestora a crescut cu 15% în ultimii 5 ani. Procesul de recrutare vine cu provocările sale însă noi consideram că le-am depășit cu succes și că în momentul de față avem o echipă consolidată, formată din specialiști extrem de bine pregătiți, profesioniști ce știu să rezolve situații complexe, ce își iubesc meseria și pentru care Pall-Ex nu este doar un job: chiar dacă pare un clișeu, noi așa suntem și lucrăm cu multă dedicare.

Wall-Street.ro: Câți paleti ați transportat anul trecut și ce cifră de afaceri ați înregistrat?

Claudiu Hila: Pe parcursul anului trecut am transportat 728.803 paleti, iar cifra de afaceri a fost de 7.415.000 euro, înregistrând o creștere de 23% fată de anul precedent, cu o creștere a volumelor de 20%. Bineînțeles că ne bucură creșterile pe cifre, însă ceea ce contează cu adevărat pentru noi este faptul că reușim să îmbunătățim calitatea serviciilor. Aceste aspecte nu pot fi contestate deoarece indicatorii de performanță și faptul că ne păstram statutul de lideri ai pieței demonstrează că serviciile noastre îndeplinesc niste standarde înalte și asta ne responsabilizează enorm.

Dacă vrem să intrăm în detalii referitor la timpii de livrare, precum și la procentul extrem de redus al daunelor, vă pot comunica faptul că Pall-Ex are un procent de livrare la timp ce depășește 99% iar cel al daunalitatii este extrem de redus, raportat la volumele tranzitate, sub 0,16%.

Wall-Street.ro: Câți membri și câte depozite numără rețeaua din România?

Claudiu Hila: Rețeaua Pall-Ex este formată din cele mai performante companii de transport și distribuție locale, iar în prezent avem 39 de parteneri, la nivelul întregii țări. Compania are 3 Hub-uri naționale de transbordare, a căror suprafață depășește 12.000 mp, fiind împărțită astfel: Hub-ul central de la Sibiu, inaugurat anul trecut în aprilie și care este unul dintre cele mai moderne și inovative hub-uri Pall-Ex din Europa, cu o suprafață de peste 8.000 mp, Hub-ul de la Bacău, datorită căruia am asigurat disponibilitatea livrărilor premium în unele zone mai greu accesibile și costuri reduse pentru clienți, cu o capacitate ce depășește 700 mp, și Hub-ul de la București, care dispune de 3.800 mp. În afara acestora, mai dispunem de 38 de depozite la nivel național, prin Rețeaua partenerilor noștri.

Wall-Street.ro: Sunteți pe piața din România din 2011, care au fost cele mai mari provocări în toți acești ani?

Claudiu Hila: Principala noastră provocare a fost să construim Rețeaua la nivel național și echipa, acei oameni dedicați, fie că vorbim de angajații proprii sau de parteneri, care să vadă potențialul modelului Pall-Ex și să găsească cele mai bune căi pentru a-l implementa pe plan local. Sunt mândru de echipa pe care am construit-o și pe care o conduc în acest moment și cred că nu exagerez când spun că suntem una din cele mai profesioniste echipe din industria de logistică. Bineînțeles, alte provocări importante le-au reprezentat creșterea bazei de clienți, dezvoltarea hub-urilor locale și mai ales, respectarea standardelor de calitate și eficiență pe care ni le impunem singuri. Eficienta, rapiditatea cu care transportăm și totodată, lipsa daunelor pentru mărfurile clienților sunt deziderate ale noastre constante și pe care le îndeplinim an de an, încercând să devenim mai buni, în primul rând față de noi înșine.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Citește și
Dacia electrică / Renault K-ZE, în teste în România
Setari Cookie-uri