Preşedintele PMP, europarlamentarul Eugen Tomac, susţine că linia de metrou care urmează să lege Bucureştiul de Aeroportul Internaţional Otopeni nu va fi gata în 2023, în condiţiile în care lucrarea se află la stadiul de proiect, deşi UE a pus banii la dispoziţie.
„Deşi Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziţie banii, linia de metrou spre aeroport din Capitală este în continuare doar un proiect. Lucrările urmau să înceapă în a doua parte a anului trecut, după ce Comisia aprobase, în februarie 2019, alocarea a peste 517 milioane de euro pentru construirea unei secţiuni de 6 km din totalul de 14 km ai magistralei M6. (...) Întârzierea începerii lucrărilor va însemna întârzierea finalizării proiectului. Prin urmare, nu vom avea metrou spre Otopeni în vara lui 2023 şi, probabil, nici prea curând după această dată", a scris Tomac, miercuri, pe Facebook.
El a precizat că s-a adresat comisarului european pentru Coeziune şi reforme, Elisa Ferreira, care i-a dat un răspuns "lămuritor": "Achiziţia de terenuri nu este încheiată. Contractul de proiectare şi construcţie cuprins între staţiile 1 Mai şi Tokyo: în curs de desfăşurare a procedurii de achiziţii publice. Contractul de proiectare şi construcţie a staţiei Tokyo în direcţia Otopeni: în curs de examinare de către autoritatea contractantă".
Magistrala M6 ar urma să lege actuala rețea de trenuri subterane din Capitală de Aeroportul Henri Coanda. Traseul ar urma să înceapă de la stația 1 Mai și să continue, până la aeroport, cu 12 stații: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu și Aeroport Otopeni.
Valoarea totală a proiectului este de 1,39 miliarde de euro, iar cofinanțarea va fi asigurată din împrumut de la Banca Japoneză pentru Cooperare Internaționala, în valoarea de aproximativ 280 de milioane de euro, precum și din fonduri de la bugetul de stat.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: