Pasajul de la Drajna, mai aproape de realizare: cât costă și când ar putea fi gata proiectul

Compania de Drumuri a lansat licitația pentru proiectarea și execuția pasajului de la Drajna, din județul Călărași, pe Drumul Național 21, o rută aglomerată spre Autostrada Soarelui în sezonul estival. Proiectul peste magistrala feroviară București – Constanța are o valoare estimată de 100 de milioane de lei, din fonduri europene și ar putea fi gata în doi ani.

DN1 este încadrat ca drum european E584 și asigură legătura între Brăila și Călărași, conectând Brăila-Galați și Slobozia-Călărași de rețeaua rutieră europeană centrală TEN-T.

Pe tronsonul cuprins între Slobozia și nodul autostrăzii A2 cu DN 21, la km 105+500, DN21 traversează la nivel magistrala de cale ferată București - Constanța (linie dublă electrificată, cu viteză maximă 120 km/h - 160 km/h), iar la km 105+550 intersectează DN 3A, fiind necesare multiple staţionări la barieră.

La Drajna, în județul Călărași, când se coboară bariera în timpul verii, cozile se întind pe kilometri, iar timpul de așteptare este de câteva zeci de minute. Construcția pasajului ar fluidiza traficul în zonă, ar elimina staționările la barieră, ar reduce timpul parcurs și ar îmbunătăți siguranța circulației, potrivit proiectului de hotărâre de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici.

Construcția pasajului de la Drajna

Punctul de început îl reprezintă zona nodului rutier Drajna de pe autostrada A2 unde va fi amenajat un sens giratoriu prin care se vor asigura relațiile între autostrada A2, noua secțiune din DN21 și traseul existent al DN 21. Traversarea canalului de irigație existent, DN 3A și a Magistralei CF 800 București - Constanța se realizează prin intermediul unui pasaj denivelat. Traseul se termină în actuala intersecție dintre DN21 cu DC 20, care se amenajează cu sens giratoriu.

Citeste si:
Lucrari pe Autostrada Soarelui, pe tronsonul Drajna - Fetesti
Lucrari pe Autostrada...

DN 21 existent va fi păstrat pentru asigurarea traficului riveranilor satului Drajna Nouă și legătură cu DN3A. Accesul la proprietățile private se va face prin drumuri amenajate la baza rampelor pasajului.

Suprafața de teren necesară de expropiat pentru realizarea obiectivului este de aproximativ 23 de hectare, urmând să fie afectate 22 de construcții și anexe.

Traseul proiectat, în lungime de 2,7 kilometri, se află în zona localității Drajna Nouă.

Un proiect de 100 de milioane de lei

Contractul pentru pasajul denivelat superior pe DN21 are o durată de 7 ani și cuprinde șase luni perioada de proiectare, 18 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție. Contractul are o valoare de 101 milioane de lei, iar proiectul este finanțat prin fonduri europene, prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM), potrivit anunțului licitației.

Citeste si:
VIDEO În ce stadiu este pasajul Doamna Ghica
VIDEO În ce stadiu este...

Astfel, dacă lucrurile merg bine, în sensul în care nu se depun contestații sau, dacă se depun, sunt evaluate și soluționate la timp, dacă lucrările se încadrează în caietul de sarcini, constructorul își face treaba, iar autoritățile plătesc banii la timp, pasajul de la Drajna ar putea fi gata în doi ani, adică în 2022.

Termenul limită pentru primirea ofertelor este 2 octombrie 2020.

Sursa foto: Agerpres Foto

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri